امام جمعه موقت شهرکرد گفت: از مسئولان خواهشمندیم که میزان فعالیت‌های ساخت‌وساز برای مردم با توجه به وعده‌های ریاست جمهوری مشخص شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ 04 August 2023

به گزارش تابناک چهار محال و بختیاری به نقل از ایسنا، سید ابوالحسن فاطمی ۱۳تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به حدیثی از حضرت رسول اکرم (ص) در خصوص چگونگی جایگاه آدمی در نزد خداوند متعال و آیا انسان نزد خداوند آبرو و منزلتی دارد، اظهار کرد: «فلینظر مَنزلةَ اللهِ عنده» باید دید خداوند در نزد آدمی چقدر ارزش دارد؟ هرچه قدر ارزش خدا نزد انسان بیش‌تر باشد، خداوند هم برای آن انسان ارج و قرب بیش‌تری قائل می‌شود و این ارتباط، معامله دو طرفه بین خدا و انسان است.


وی با بیان اینکه در مسیر اکتساب ارج و منزلت الهی، خداوند امتحانی برای انسان قرار داده است، گفت: هر بنده‌ای دو امر آخرت و دنیا پیش پای او قرار گرفته است و باید در این دوراهی دست به انتخاب مسیر زند؛ اگر آخرت و امر اخروی را ترجیح و مورد لحاظ قرار داد، بدین معناست که خداوند برای او دارای جایگاه و منزلت است و خداوند بنده‌اش را به واسطه این انتخاب ارج و قرب می‌نهد.


فاطمی ادامه داد: انسان با انتخاب دنیا، امر دنیا را بر خداوند ترجیح داده است و برای او خداوند در زندگی‌اش جایگاهی ندارد.


خطیب نماز جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مصداق تاریخی افرادی که دنیا را بر آخرت ترجیح دادند، همچون ماجرای اعطای حکومت ری به عمر بن سعد از سوی ابن‌زیاد بود، بیان کرد: با پیشنهادی که ابن‌زیاد به عمر داده بود، عمربن سعد بخاطر این پیشنهاد وسوسه‌انگیز از شب تا صبح در فکر فرو رفته بود و بر سر دوراهی قرار گرفته بود؛ دوراهی که اگر به کربلا رود و به مقاتله با امام حسین (ع) برخیزد نتیجه‌اش عقوبت الهی و جهنم است و اگر به کربلا نرود، از حکومت و مُلک ری محروم خواهد شد.


فاطمی در ادامه افزود: عمر بن سعد در دوراهی انتخاب امر اخروی و دنیوی بود و نسبت به جایگاه نوه نبی اکرم اسلام (ص)، امام حسین (ع) واقف بود ولیکن که امر دنیا را بر امر آخرت برگزید و سزاوار لعن و عقوبت الهی قرار گرفت و این آزموده شدن بنی‌آدم نه در این خصوص، که در هر زمینه‌ای وجود دارد.

امام جمعه موقت شهرکرد ضمن قدردانی از حضور پرشور و باشکوه عزاداران حسینی در برگزاری مراسم‌های ماه محرم به‌ویژه در دهه اول تصریح کرد: این عزاداری‌ها با وجود توطئه‌ها و تفرقه افکنی‌ها توسط محبان و مریدان امام حسین (ع) به خوبی برگزار شد که البته برگزاری عزاداری‌ها، سبقه تاریخی دارد. وقتی در زمان رضاخان عزاداری‌ها را ممنوع کردند و می‌خواستند مردم را از معنویت دور کنند، عزاداری‌ها به صورتی که مأموران حکومتی متوجه نشوند، در خفا برگزار و برپا بود و حتی در این شرایط تعطیل نمی‌شد.


وی تأکید کرد: همین مجالس حسینی، اسلام و جمهوری اسلامی ایران را حفظ کرده است و عزاداری برای امام حسین (ع) برای مردم، معنویت، علم، بینش و بصیرت نتیجه داشته است.


فاطمی با توضیح اینکه مسئله دین، ملی و انتخابی از سوی مردم نیست، گفت: دین یک امر الهی است خداوند نمایندگان و پیغمبران را خود تعیین و انتخاب می‌کند و به انتخاب مردم نیست.


خطیب نماز جمعه شهرکرد تأکید کرد: خداوند پیامبر آخرالزمانش را از میان قوم عرب مبعوث کرد و اگر پیامبر از میان غیر عرب برمی‌خیزید، قوم عرب به پیغمبر اکرم (ص) ایمان و گرایش پیدا نمی‌کردند، زیرا این پذیرش به خاطر روحیات این قوم قابل امکان نبود؛ لذا پیغمبر از سوی خداوند انتصاب می‌شود و از سوی مردم مورد انتخاب قرار نمی‌گیرد و ریشه شجره مبارکه منتخب خداوند، از زمان حضرت ابراهیم (ع) است.


وی خاطرنشان کرد: قصد دشمن دور کردن مردم از معنویت و از مکتب امام حسین (ع) است و می‌خواهند با شبهات وارد کردن به شخصیت امام حسین (ع) و با قومی و نژادی خواندن آن حضرت می‌خواهند به اسلام ضربه وارد کنند و باید از خداوند متعال خواستار هدایتش بر خودمان شویم.

فاطمی با اشاره به اینکه در خصوص اربعین به مردم ایران و به ویژه استانمان که در این چند سال اخیر با اربعین آشنا و به اهمیت آن پی بردند، توصیه کرد: باید در خصوص این زیارت باشکوه، مکان‌هایی در نزدیک عتبات عالیات مخصوصا از سوی استانمان در بحث عزاداری و خدمت‌رسانی به زوار صورت بگیرد.


وی در پایان یادآور شد: در زمینه فعالیت مسکن از مسئولان خواهشمندیم که میزان فعالیت‌های ساخت‌وساز برای مردم باتوجه به وعده‌های ریاست جمهوری مشخص شود و اینکه در خصوص کنترل قیمت اقلام از جمله گوشت که قیمت آن بسیار فزاینده شده است، از سوی مسئولان استان اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار