همایش انجمن سازندگان و تأمین کنندگان کالا و خدمــات انرژی‌های تجدیدپذیر روز گذشته در اتاق بازرگانی اصفهان با حضور جمعی از فعالان و تولیدکنندگان این حوزه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ 01 August 2023

سمینار نیروگاه های خورشیدی برای صنایع استان اصفهان توسط سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق وزارت نیرو (ساتبا) و انجمن سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات انرژی های تجدید پذیر(ساتکا) برای برون رفت از بحران قطعی برق در صنایع با پرداختن به انرژی های تجدید پذیر برگزار شد.

مسعود گلشیرازی،رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش گفت: چاره ای جز حرکت به سمت اقتصاد خصوصی نیست و دولت باید تنها به عنوان یک سیاست گذار عمل کند تا اینکه خود بنگاهداری کند.

گلشیرازی این حرکت را شاه کلید عبور از بحران در حوزه های مختلف از جمله انرژی دانست.

وی اصفهان را قطب صنعتی کشور عنوان کرد و ادامه داد: شاهد قطع یکروزه برق صنایع در هفته در استان هستیم که نتیجه اقدامات نادرست بوده است؛ زمانی که انرژی وجود نداشته باشد، تولید و در نهایت رفاه شهروندان وجود ندارد.

گلشیرازی با بیان اینکه انقلاب صنعتی چهارم در حوزه انرژی، یکی از چهار محور اصلی این اتفاق بوده است، خاطرنشان کرد: در دهه جاری سرمایه گذاری در این حوزه، سرمایه گذاری مطلوبی است و متناسب با اتفاقاتی است که در دنیای پیرامون در حال رخ دادن است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان نیز در این همایش گفت: اصفهان در تأسیس نیروگاههای خورشیدی در بخش خانگی، رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

حمید علاقمندان با بیان اینکه در حال حاضر شاهد ناترازی برق در مقایسه تولید و تأمین در کشور هستیم، اظهار کرد: همه نیروگاههای خصوصی که در دهه های گذشته در اصفهان فعالیت می‌کردند به دولت واگذار شدند.

وی تاکید کرد: باید مرز میان بخش خصوصی و دولتی به خوبی در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار