بهزاد دهواری رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان خبر از جمع آوری تورهای زنده گیری پرندگان وحشی در منطقه ناهوک شهرستان سراوان داد
کد خبر: ۱۱۱۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲ 02 August 2023

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، پیرو اطلاع قبلی همیاران منطقه ناهوک از توابع شهرستان مبنی بر زنده گیری پرندگان وحشی بومی، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان محیط بان با همراهی همیاران و جوامع محلی اقدام به رصد و  پایش منطقه نمودند.

بهزاد دهواری افزود: در این بازدید و پایش که توسط جوامع محلی و دوستداران محیط زیست انجام شد؛ محیط بانان شهرستان تعداد زیادی تله و  تور زنده گیری پرندگان (تیهو) را جمع آوری نمودند.

به گزارش تابناک، شکارچیان غیرقانونی در استان در برخی فصول اغلب به صورت گروهی برای صید این پرندگان بطور غیرقانونی اقدام می‌كنند كه این زمان به عنوان 'فصل بازگیری' معروف است. پرندگان شكاری به شدت مورد علاقه 'قوش بازان عرب' هستند زیرا شیوخ عرب با آموزش این پرندگان از آنان برای شكار به خصوص شكار 'هوبره' استفاده می كنند.

صیادان این پرندگان شكاری در مخفیگاهی از قبل ساخته شده كه به آن 'كوخه' گفته می شود نشسته و از 'قمری، گنجشك و یا كبوتر' به عنوان طعمه برای صید 'دلیجه' و از دلیجه به عنوان طعمه برای صید پرندگان شكاری ارزشمند از جمله 'شاهین و بالابان' استفاده می كنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار