مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری‌ وزش باد شدید و توفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و توفان شن‌ در شرق و جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 01 August 2023

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا تا چهارشنبه در سواحل خزر و اردبیل افزایش دما داریم و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه جوی آرام در کشور حاکم است.

وی افزود: روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده داریم و در شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: پنج شنبه 12 مرداد در شمال غرب و غرب کشور و استان‌های ساحلی خزر بارش خواهیم داشت و در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

* طوفان شن و کاهش کیفیت هوا در 4 استان

وی بیان کرد: روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری‌ وزش باد شدید (120 روزه)، در نواحی مستعد توفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و با احتمال توفان شن‌ در شرق و جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این‌ راستا در مناطق مستعد توفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود اجتناب از رفت وآمد‌های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی در دستور کار باشد.

* گرمای 50 درجه در اهواز

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 37 و 27 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 50 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد و سنندج با کمینه دمای 17 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار