رئیس پلیس راهور استان قم، گفت: از این پس با رانندگانی که نسبت به مخدوش کردن پلاک خودروی خود اقدام کنند با قاطعیت برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ 01 August 2023

به گزارش تابناک قم، سرهنگ غلامرضا صدفی، رئيس پلیس راهوی استان قم،گفت: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییری ایجاد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد بر اساس نظر مرجع قضائی به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از رانندگان نسبت به مخدوش کردن پلاک خودرو با روش‌های مختلف از قبیل دستکاری ارقام، سیاه کردن پلاک، استفاده از طلق‌های دودی و ... اقدام می‌کنند، گفت: لازم است برای جلوگیری از ارتکاب رانندگان به این تخلف و سوء استفاده‌های احتمالی برخورد لازم صورت پذیرد.

رئیس پلیس راهور استان در پایان گفت: برخورد جدی با خودرو‌های پلاک مخدوش و ناخوانا در دستور کار است و پلیس اجازه نخواهد داد عده کمی از رانندگان قانون گریز با انجام تخلفات و هنجارشکنی‌های خود امنیت و آرامش دیگر شهروندان را مختل نموده و موجب بر هم زدن نظم عمومی و امنیت ترافیکی سطح معابر شهری شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار