نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت عزم جدی دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای مقابله با بی‌حجابی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱ 01 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در نشست شورای فرهنگ عمومی بر لزوم رعایت حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و گفت: حجاب علاوه بر یک مسأله شرعی و واجب یک قانون به شمار می‌رود و رعایت آن در جامعه اسلامی لازم الاجرا است.
آیت الله حسینی افزود: مساله عفاف و حجاب به نوعی پرچم نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و رسیدگی به این موضوع از دغدغه‌های مهم است.
وی ادامه داد: متاسفانه امروز بسیاری از دشمنان جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا با دین مبین اسلام مبارزه کنند، چرا که از ریشه دواندن این دین در دل و جان انسان‌ها در هراس هستند.
آیت الله حسینی گفت: ایران اسلامی امروزه به عنوان مدینه فاضله‌ای برای دشمنان مورد آماج دسیسه‌ها و فتنه‌ها قرار گرفت و یکی از روش‌هایی که روی آن سرمایه گذاری کرده اند، موضوع حجاب است که سعی دارند آن را مبهم و خدشه دار جلوه دهند.
امام جمعه یاسوج از برخی سهل انگاری‌های اتفاق افتاده در حوزه حجاب و عفاف و ولنگاری برخی مجموعه‌ها در انجام وظایف قانونی خود در برابر بی حجابی به عنوان یک حرام شرعی و سیاسی انتقاد کرد و دستور اصلاح روند موجود را صادر کرد.
نماینده، ولی فقیه در ادامه با تاکید بر ضرورت اجرای قانون حجاب و عفاف از سوی همه دستگاه‌های اجرایی، ملاک عمل در این زمینه را مُرِّ قانون و آموزه‌های روشن دینی دانست و با رد هر گونه اقدام سلیقه‌ای یا خارج از چارچوب‌های قانونی در این زمینه، گفت: قانون حجاب و عفاف، تکلیف همه دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی و حاکمیتی را در زمینه ترویج و حفظ حجاب، مشخص کرد.
وی جامعه ایران را جامعه‌ای دینی و علاقه‌مند به رعایت احکام و قواعد شرعی خواند و با قدردانی از منش و روحیات مردم در این حوزه، گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به نوعی علاقه قلبی عمده مردم است.
حجت الاسلام عبودی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان نیز در این نشست با اشاره به ۵ مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور، گفت: جمعه ۱۳ مرداد به این مناسبت از ائمه جمعه و مسئولان ستاد‌های ائمه جمعه تجلیل می‌شود.
سرهنگ اکبری جانشین فرمانده انتظامی استان نیز در این نشست گفت: کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند توجیه نیستند، اما در صورت ایستادگی و مقاومت، شاهد معرفی به مراجع قضایی خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار