سازمان زیباسازی برای ایجاد نشاط و شادابی در سطح شهر همدان، با برگزاری مسابقه نقاشی، طرح‌های نویی را بر روی دیوارهای بی‌روح همدان ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 16 October 2015
سازمان زیباسازی برای ایجاد نشاط و شادابی در سطح شهر همدان، با برگزاری مسابقه نقاشی، طرح‌های نویی را بر روی دیوارهای بی‌روح همدان ایجاد می‌کند.

به گزارش تسنیم ؛جمعی از خبرنگاران و عکاسان همدان از طرح‌های سازمان زیباسازی از جمله نقاشی بر دیوارهای شهر همدان است که استفاده چندانی از آنها در گذشته نمی‌شد.

اجرای این طرح سبب شده تا دیوارهای بی‌روح و بلااستفاده شهر همدان به طرح‌های مختلف با سبک‌های گوناگون منقش شود که ضمن زیباسازی شهر همدان، سبب افزایش نشاط و شادابی در جامعه می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در جریان این بازدید اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها شادابی شهرها را به دنبال داشته و طرح‌های ارائه شده به آموزش‌های فرهنگ شهروندی نیز کمک می‌کند.

کامران گردان با اشاره به اینکه در گذشته دیوارنویسی برای تبلیغات مختلف در شهر همدان زیاد بوده که خوشبختانه کاهش یافته است، عنوان کرد: نقاشی روی دیوارها سبب شده تا این دیوارنویسی‌های نامناسب از بین رفته و شهر جلوه زیباتری به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه دیوارنویسی بر روی این نقاشی‌ها توسط اشخاص مختلف تخلف بوده و پیگیرد قانونی دارد، گفت: در صورتی که روی نقاشی‌های انجام شده، تبلیغی صورت گیرد، برای فرد متخلف پرونده تشکیل شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

گردان با بیان اینکه نقاشی دیوارهای شهر به ازای هر متر 100 هزار تومان هزینه دارد، گفت: برگزاری این مسابقه سبب شده تا از انجام هزینه‌های زیاد جلوگیری کرده و هزینه‌های شهرداری همدان را کاهش دهد.

وی با اعلام اینکه سازمان زیباسازی شهرداری همدان تنها لوازم نقاشی از جمله رنگ را تامین کرده است، افزود: اجرای این طرح سبب شده تا 70 درصد هزینه‌های نقاشی در شهر همدان کاهش یابد.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه این طرح‌ها در مدت زمان کوتاهی اجرایی شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح موفق بوده، سال آینده نیز در سطح شهر همدان اجرایی می‌شود تا بتوان نقاظ بیشتری از شهر همدان را با طرح‌های مختلف منقش کرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان نیز در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح‌های نقاشی در سطح شهر همدان نیز گفت: جشنواره نقاشی دیواری در سطح شهر همدان در حال برگزاری بوده و در 26 نقطه شهر همدان این طرح‌های نقاشی اجرایی می‌شود.

وحید علی‌ضمیر با بیان اینکه نخستین جشنواره نقاشی دیواری در دو بخش طراحی و کارگاه نقاشی توسط سازمان زیباسازی انجام می‌شود، تصریح کرد: در این جشنواره شهرداری به دنبال جذب ایده‌ها و طرح‌های خلاق در موضوع نقاشی دیواری و ارائه سبک‌های جدید نقاشی دیواری است.

وی با اشاره به اینکه پس از انتشار فراخوان، جشنواره با استقبال خوب هنرمندان از استان‌های مختلف مواجه کشور قرار گرفت، بیان کرد: برای شرکت در این جشنواره که تنها سابقه برگزار در تهران و چند شهر محدود را دارد استقبال گسترده‌ای شد به طوری که از شهرهای دیگری همچون کرمان، مشهد، کاشان و تهران نیز آثاری ارسال شد.

علی‌ضمیر با اعلام اینکه داوری آثار در روزهای گذشته توسط داوران بومی انجام شده است، تصریح کرد: پس از فراخوان این جشنواره 236 طرح به دبیرخانه ارسال شد و 26 گروه کار خود را در شهر شروع کردند.

وی با بیان اینکه این جشنواره از تاریخ 15 تا 21 مهر در همدان در حال برگزاری بود، تصریح کرد: مراسم اختتامیه جشنواره فردا در مجتمع بوعلی سینای همدان برگزار شده و در این مراسم از "قباد شیوا" هنرمند گرافیست برجسته کشور نیز تجلیل می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار