حب الحسین یجمعنا
ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج : امام حسین و یارانش بخاطر رضای خدا و احیای امر به معروف و نهی از منکر ترک خانه و دیار کردند و از همه هستی خود گذشتند.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲ 28 July 2023

به گزارش تابناک کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج با تسلیت عاشورا و شهادت امام حسین(ع) به تمام مسلمانان جهان و پیروان مکتب این امام همام، اظهار کرد: امام حسین و یارانش بخاطر رضای خدا و احیای امر به معروف و نهی از منکر ترک خانه و دیار کردند و از همه هستی خود گذشتند.

ماموستا رستمی افزود: قیام عاشورایی امام حسین و مکتب الهی ایشان ارزش‌های دین اسلام را احیا کرد، عاشورا مکتبی است که به تمام جهان بشریت در طول تاریخ تعلق دارد.

وی اضافه کرد: خون حضرت حسین پیام بزرگ استقامت، صبوری و از خودگذشتگی برای احیای ارزش‌ها را به جهان بشریت داد پیامی که با گذشت 1400 سال قلب‌ها را به سمت خود می‌کشاند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه هیچ نهضتی در طول تاریخ بشریت به اندازه نهضت امام حسین(ع) قلب‌ انسان‌ها را دگرگون نکرده است، گفت: نهضت عاشورایی امام حسین(ع) برای احیای دین و ارزش‌های مکتب رسول‌الله شکل گرفت و حرکت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی افزود: شهادت امام حسین پایه مکتب آزادی، استقامت و پیشرفت فریضتین الهی امر به معروف و نهی از منکر را بنا نهاد و پایه‌های مکتب رسول را محکم‌تر کرد.

اهل سنت ارادتی ریشه‌دار و عمیق به امام حسین(ع) دارند

ماموستا رستمی با تاکید براینکه ارادت اهل سنت به پیامبر مکرم(ص) و اهل بیت ریشه‌ای در عمق وجودشان دارد، گفت: کارنامه اهل سنت پر از محبت به پیامبر و اهل بیت است مذاهب اربعه و دانشمندان و علمای اهل سنت در آثار، کتب و اشعار خود عمق محبت و عشق به پیامبر مکرم اسلام، اهل بیت و اصحاب پیامبر را بیان کرده و به آن پرداخته‌اند.

وی اذعان کرد: شاید در مکتب اهل سنت برای امام حسین و شهادت اهل بیت و یاران ایشان سینه زدن نیست، اما عشق پیامبر و اهل بیت چنان در سینه و وجودمان ریشه دوانده که هرگز خاموش نخواهد شد.

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق و آب

ماموستا رستمی در بخش اولیه خطبه‌ها گفت: اگر در خانه انسان یک کارخانه برق، یک رودخانه آب وجود داشته باشد و اگر صرفه‌جویی نکند مورد خشم خداوند قرار می‌گیرد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه آب و برق از حیاتی‌ترین نیازهای امروز زندگی بشریت است، گفت: باید با صرفه‌جویی در مصرف زمینه بهره‌مندی عادلانه همه افراد جامعه را از این نعمات فراهم سازیم.

ماموستا رستمی اضافه کرد: تمام مسوولان و کارگزاران می‌توانند در استقرار نظام اداری رسول خداوند تمسک کنند سیره عملی رسول اکرم اجرای عدالت در تمام زوایای زندگی بشری است.

الگوگیری از سیره پیامبر اکرم برای کمک به نیازمندان

وی با تاکید براینکه پیامبر اسلام بهترین الگو در توجه به نیازمندان و تلاش در مسیر رفع مشکلات آنان است، گفت: عمل به وعده از شاخص‌های پیامبر مکرم اسلام بوده بگونه‌ای که در زندگی آن حضرت هرگز خلف به وعده دیده نشد و مشهور به محمد امین شد.

وی اضافه کرد: امروز گرانی فشار جدی به مردم آورده باید با فصل‌الخطاب قراردادن فرامین رهبری زمینه مهار تورم فراهم شود مسوولان به صورت ویژه در این راستا برنامه‌ریزی داشته باشند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه مهار تورم و نظارت جدی بر بازار نیاز جدی امروز است، گفت: نمی‌گویم در این حوزه کار نشده و یا تلاشی صورت نگرفته اما نیازمند نظارت کامل و جدی بر بازار برای مقابله با گرانفروشی هستیم.

ماموستا رستمی عنوان کرد: نرخ کالاهای اساسی روز به روز افزایش پیدا میکند و نرخ یک کالا در واحدهای صنفی با هم تفاوت دارد لذا مقابله با این رویه نیاز به نظارت دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه کشوری با این عظمت و ثروت و منابع خدادادی و ظرفیت نباید نیازمند داشته باشد، گفت: برای رساندن ایران به قطب اقتصادی جهانی و رفع مشکلات اقتصادی نیاز به مدیریت جهادی دارد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه پرداختن به زندگی خلفای راشدین و اصحاب پیامبر مکرم اسلام در نشست‌ها و برنامه‌های اهل تشیع می‌تواند بستر وحدت عملی هرچه بیشتر مسلمانان را فراهم سازد، گفت: از دیدگاه اهل سنت کشته شدن در مسیر عشق به اهل بیت(ع) شهادت و بزرگترین مقامی است که از جانب خداوند به انسان اعطا می‌شود.

وی در ادامه به موضوع زکات و ضرورت احیای این فریضه الهی هم گریزی زد و گفت: امروز نیازمندان زیادی زیرپوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند که نیاز به نگاه ویژه و حمایت متمکنین جامعه دارند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: پرداخت زکات و هزینه‌کرد درست آن در مسیر کمک به این نیازمندان بستر تحقق عدالت اجتماعی و ریشه کنی فقر را در جامعه اسلامی فراهم می‌سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار