فرماندار دهاقان گفت: این شهرستان قطب گلخانه‌ای کشور به حساب می آید و 60 درصد سرمایه گذاران این حوزه غیربومی هستند.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱ 25 July 2023

علی جمشیدیان افزود: ۶۰ مُصوبه در سفر مرداد سال گذشته استاندار و ۲۰ مصوبه ستاد تسهیل استان برای شهرستان دهاقان به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بر اساس تعهد مسوولان استان و شهرستان دهاقان، همه این مصوبات باید عملیاتی شود و به نتیجه برسد.

فرماندار دهاقان افزود: مشکل چند ساله فاضلاب مسکن مهر این شهرستان بعنوان یکی از مصوبات سفر استاندار اصفهان از طریق تقسیم کار بین اداره‌های راه و شهرسازی، آبفا و شهرداری در شُرف حل شدن است.

وی اضافه کرد: جلسه شورای اداری دهاقان در یکسال گذشته در هر کدام از روستاهای شهرستان، یک مرحله برگزار و در این نشست‌ها مشکلات روستاها بررسی شده است .

جمشیدیان افزود: در زمان حاضر مصوبات یاد شده حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته و مسائل روستاهای منطقه نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به پیگیری‌ها برای افزایش اشتغال خُرد در دهاقان خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات مشاغل خُرد این شهرستان در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه گذشته ۲.۵ برابر شده است.

وی بیان کرد: ۳.۵ برابر رشد واگذاری تسهیلات در حوزه کشاورزی با استفاده از منابع سفر رییس جمهور تا امروز در این شهرستان محقق و دهاقان بعنوان تنها شهرستان استان موفق به جذب این اعتبارات شده است.

فرماندار دهاقان گفت: تسهیلات ویژه توسعه بخش کشاورزی بویژه گلخانه‌ها از سال ۱۴۰۰ به این شهرستان اختصاص پیدا نکرده بود اما امسال حدود ۵۰ طرح کشاورزی از محل تسهیلات سفر رییس جمهوری معرفی و برای آنها تشکیل پرونده شده است که در مرحله واریز وجه قرار دارد و امیدواریم ۳۰۰ هکتار گلخانه موجود در این شهرستان تا اواخر سال جاری و اوایل آینده به ۴۰۰ هکتار برسد.

وی افزود: با توجه به منابع آبی محدود برای کشاورزی و بر اساس نظر کارشناسان، توسعه گلخانه‌ای بهترین کار در راستای کاهش مصرف آب محسوب می‌شود.

جمشیدیان با اشاره به اهمیت توجه به تنوع محصولات گلخانه‌ای اظهار داشت: بیشترِ گلخانه‌های دهاقان به تولید سبزی و صیفی و گل شاخه بُریده روی آورده بودند اما در زمان حاضر میوه‌های گرمسیری از جمله موز، پاپایا و دیگر محصولات نیز در آنها کشت می شود.

وی با اشاره به اهمیت جلوگیری از اقتصاد تک محصولی و اشتغال تک بُعدی گفت: کشاورزی و دامپروری، پیشه اصلی مردم منطقه است اما در شرایط خشکسالی باید گزینه‌های جایگزین در راستای سند پدافند غیرعامل شهرستان در اختیار داشته باشیم که پیگیری‌ ویژه‌ای برای تولید محصولات گلخانه ای متنوع و حضور و استقرار شرکت‌های صنعتی در این شهرستان انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۱۰ هکتار گلخانه تولید موز در شهرستان دهاقان ایجاد شده است که باید روز به روز توسعه یابد تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود و محصولات مُتنوعی را در سبد گلخانه‌های شهرستان داشته باشیم.

جمشیدیان یادآور شد: دهاقان قُطب گلخانه‌ای کشور از نظر سطح زیر کشت و تنوع محصول است و صفر تا صد صنعت گلخانه در این شهرستان وجود دارد و این خطه پایه‌گذار گلخانه‌داری نوین در کشور محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسائل بر زمین مانده سال‌های قبل شهرستان دهاقان در یکسال گذشته هدفگذاری و اجرا و گزارش آن نیز به مردم ارائه شده است.

فرماندار دهاقان گفت: این شهرستان در حوزه اشتغال جوانان غیرتحصیلکرده با مشکل مواجه است و درصددیم تا کارگر مورد نیاز مجموعه‌ها در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی را مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از دغدغه‌های مردم این شهرستان تا حدودی حل شده است افزود: تنها بیمارستان این شهرستان در گذشته از نعمت حضور متخصصان بی‌بهره بود که با دستور ویژه استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی، در زمان حاضر بسیاری از متخصصان اصلی در کلینیک تخصصی بیمارستان دهاقان مستقر هستند.

جمشیدیان بیان کرد: قیمت بالای زمین و اجاره بهای مسکن در این شهرستان مانند بسیاری از نقاط کشور یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بود که در دولت سیزدهم با تامین زمین در قالب طرح جهش مسکن اقدامات خوبی انجام و حدود ۶۰ هکتار زمین دولتی به اراضی مسکونی این شهرستان مُلحق شد.

وی اضافه کرد: شهرک صنعتی "پوده" دهاقان پس از حدود ۱۴ سال مُعطلی راه‌اندازی شد و سال گذشته حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث زیرساخت‌ها از شرکت شهرک‌های صنعتی استان دریافت کرد.

فرماندار دهاقان افزود: ۷۰ هکتار زمین نیز به شهرک صنعتی "جمبزه" دهاقان بعنوان فعالترین شهرک صنعتی این شهرستان برای حضور سرمایه‌گذاران الحاق شد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از صنعتگران دهاقان در یکسال گذشته گفت: سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی دهاقان نیز اشباع شده بود که در راستای حمایت از صنعتگران در کمتر از یکسال گذشته یکصد هکتار زمین به این شهرک صنعتی اضافه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار