مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: کالاهای اساسی ۳ هزار هیأت مذهبی دارای مجوز در تهران با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل موقوفات خیران تامین شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴ 24 July 2023

به گزارش تابناک تهران، سیدحسن میرکریمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد از موقوفات خیران به اجرای مراسم مذهبی به ویژه ماه های محرم و صفر اختصاص دارد و این وظیفه ذاتی اوقاف است که این نیات را به محل مصرف برسانیم.

وی گفت: امسال نیز همچون سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال نسبت به تامین کالاهای اساسی هیات مذهبی از جمله برنج، مرغ، گوشت، شکر و چای اقدام کردیم که حدود ۳ هزار هیات مذهبی مجوز دار از این خدمات بهره می برند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: کارت های خرید در اختیار هیئات مذهبی، مساجد و حسینیه ها که دارای مجوز سازمان تبلیغات و کانون مساجد است تعلق می گیرد که حداقل اعتبار این کارت ها ۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

میرکریمی تصریح کرد: هیئات مذهبی را در سه سطح تقسیم بندی کردیم و هیات هایی که عزادارن بیشتری دارند به تبع این مبلغ چند برابر افزایش پیدا می کند که پیش بینی کردیم این اعتبار تا ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کند و در سطح سراسر کشور نیز ۱۳ هزار هیات توسط سازمان اوقاف از این کارت های اعتباری بهره می برند.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار این کارت ها از محل نیات واقفان تامین شده تا هیات های مذهبی بدون هیچ وجهی و با تخفیفات مناسب نسبت به تهیه کالاهای اساسی اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار