محدودیت تولید ناشی از هجوم خزه و جلبک‌های دریایی:
هجوم جلبک ها و خزه های دریایی به سیستم تامین آب خنک کاری واحدهای بخار نيروگاه شهيدسليمي نكا موجب محدودیت تولید و خروج متناوب واحدهای بخار اين نيروگاه شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷ 24 July 2023

به گزارش تابناک مازندران، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این مطلب افزود: در پی وقوع اين حادثه که از عصر روز سه شنبه بیستم تیرماه با شدت آغاز شد و بیش از یک هفته به تناوب ادامه داشت، در اثر گرفتگی موشل فیلترهای سیستم تأمین آب خنک کاری ، واحدهای بخار جهت انجام فعالیتهای مورد نیاز به تناوب از مدار خارج و تولید عملی این واحدها نیز برحسب نیاز در بار حداقل محدود شد.

 

با تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه نکا رفع شد

 
نورالله ادبی فیروزجائی ادامه داد: کارکنان زحمتکش امور بهره برداری، تعمیرات، خدمات و ایمنی نیروگاه به صورت شبانه روزی و جهادی با شستشوی مستمر موشل فیلترها و باند اسکرینها و روش های ابتکاری، محدودیت تولید واحدها را مرتفع و شرایط را به حالت عادی برگرداندند.

وی گفت: خزه ها و جلبک ها در اثر گرم شدن هوا در رودخانه ها و جویبارهای منتهی به دریا رشد و وارد دریا می شوند و در اثر طوفانی شدن دریا پدیده هجوم خزه ها و جلبکها به سیستم خنک کاری واحدهای بخار رخ می‌دهد.

سیستم خنک کاری واحدهای بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا از آب دریا برای چگالش بخار خروجی از توربین ها در کندانسورها و برگشت مجدد آب به سیکل بسته آب و بخار استفاده می‌کند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار