کد خبر: ۱۱۱۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ 23 July 2023

اختصاصی هما خوزستان 

مینا فراز 

این روزها دمای هوا در خوزستان بسیار بالا رفته و طبق اعلام سازمان هواشناسی روند افزایش دما و وقوع شرجی و رطوبت ادامه دارد و دمای هوا از ۴۹ درجه سانتیگراد بالاتر رفته است این افزایش دما و گرم شدن هوا بر سلامت انسان تاثیر دارد با افزایش دما و گرم شدن دمای بدن انسان میزان تعریق آب بدن بالا می‌رود و اگر به مدت طولانی در معرض تابش نور خورشید قرار بگیریم دچار گرمازدگی می‌شویم.

به حالتی که درجه حرارت بدن به‌طور غیرطبیعی بالا باشد، گرمازدگی می‌گویند در این حالت درجه حرارت بدن به بیش از ۴۰ درجه سلسیوس می‌رسد. از علائم شایع این بیماری می‌توان به تهوع، تشنج، سرگیجه و گاهی از دست دادن هوشیاری اشاره کرد.

زمانی که این حالت رخ دهد بخصوص در فصل تابستان و استان های گرمسیر دمای بدن خیلی بالا برود گرمازدگی می‌تواند یک تهدید جدی برای زندگی شخص باشد. و توصیه می شود بیمار یا فرد گرما زده به پزشک مراجعه کند تا نسبت به پایین آوردن دمای بدن او اقدام شود.

فعالیت بدنی و کار کردن زیر نور آفتاب آن هم به صورت مستقیم می‌تواند این عارضه را تشدید کند همچنین کاهش مصرف آب در فصل گرم سال و از دست دادن آب بدن به میزان طولانی و زیاد در بروز این حالت تاثیر مستقیم دارد بنابراین همیشه کارشناسان توصیه می‌کنند که سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای تنگی نفس در هوای گرم و دماهای بالا در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرند.

همچنین توصیه می‌شود در روزهای گرم سال از نوشیدنی‌های خنک و شربت‌های پایین آورنده دمای بدن مانند شربت لیمو استفاده شود همچنین در مصرف غذاها از غذاهای با طبع خنک استفاده شود تا دمای بدن انسان افزایش پیدا نکند همچنین مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه و سالم با داشتن آب بالا به حفظ سلامت بدن انسان کمک می‌کند یادمان باشد در این فصل سال و وقوع رطوبت و شرجی حفظ سلامت خود کودکان و سالمندان را فراموش نکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار