کد خبر: ۱۱۱۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶ 23 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید محمود حسینی پور در دیدار با حضور کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه برگزار شد، در گفت و گویی اظهار داشت:

بعضاً شاهد هستیم که کالاهای فسادپذیر همچون میوه صادراتی استان مازندران حدود ۱۵ روز در گمرک و در صف ورود به جمهوری آذربایجان با هدف دسترسی به بازار روسیه معطل می ماند که باعث از بین رفتن این محصولات می‌شود.

وی اظهارداشت: انتظار می‌رود تسهیلاتی که روسیه برای برخی کشورها در زمینه تسهیل حمل کالای فسادپذیر در نظر گرفته است برای کالاهای ایرانی نیز لحاظ شود.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان در عرصه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری، بنادر این استان در دریای خزر را فرصت مناسبی برای شتاب بخشیدن به حمل کالا در کریدور شمال - جنوب دانست.

وی با اشاره به ملاقات های خود با استانداران ولگا گراد، آستراخان، سامارا و همچنین برخی فعالان اقتصادی روسیه در مسکو، گفت: در سفر به روسیه، جلسات مختلفی برای شتاب بخشی به حمل و نقل کالا از ظرفیت مرز مشترک آبی ایران و روسیه برگزار کردیم


وی در ادامه، افزود: دولت آیت الله دکتر رئیسی، تابوشکنی کرد و تعامل حداکثری با شرق را در دستور کار قرار داد.
استاندار مازندران، این استان را لنگرگاه مهم مسیر آبی کریدور شمال – جنوب از مسیر دریای خزر عنوان کرد و گفت:‌ با تاخیر تاریخی در توسعه مناسبات با روسیه روبرو هستیم و فعال سازی ظرفیت های کریدور می تواند نقش مهمی در بهره‌گیری ملت‌های منطقه از مواهب این گذرگاه بین‌المللی داشته باشد.
روسلان دیویدف، رئیس سرویس فدرال گمرک فدراسیون روسیه در سخنانی در این دیدار به خاطره دوران کودکی خود از تماشای فیلم «ببر مازندران» به نیکی یاد کرد و گفت: برای من، کلمه مازندران واژه خوش آواز و خوش صدایی است که از این فیلم در خاطر دارم.
حسینی پور استاندار مازندران نیز با استقبال از سخنان این مقام روس توضیح داد که فیلم ببر مازندران بخشی از زندگی امامعلی حبیبی، کشتی گیر معروف این استان در وزن ۶۷ کیلوگرم در المپیک ۱۹۵۶ را به تصویر کشیده است.
استاندار مازندران در رأس هیاتی از فعالان اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی این استان در راستای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم مبنی بر تقویت مناسبات با همسایگان به کشور روسیه سفر کرده است.
وی پیش از سفر به مسکو، مذاکراتی با استانداران ولگاگراد و آستراخان در سفر به این استان‌های روسیه داشته است.
استاندار همچنین در مسکو با استاندار سامارا روسیه دیدار و درباره توسعه مناسبات دوجانبه گفت و گو کرد. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار