معاون ‌اقتصادی استانداری یزد گفت: در روزهای گذشته مرغ وارد شده به مغازه‌ها افزایش پیدا کرده اما همچنان با کمبود روبه‌رو هستیم و قطعا با افزایش جوجه‌ریزی که در مورد آن صحبت شد، کمبود مرغ در مرداد به کمترین حالت خود می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۱۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ 20 July 2023
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدعلی شاه حسینی در نشست ستاد تنظیم بازار استان یزد اظهار داشت: در ارتباط با گوشت مرغ با توجه به جوجه‌ریزی انجام شده، در روزهای آینده هم عرضه به بازار افزایش پیدا خواهد کرد و هم با نظارت مستمر جلوی ایجاد مشکل را بگیریم.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن ایام محرم، پیش‌بینی می‌شود که مصرف استان روزانه در این ایام 30 تن افزایش پیدا کند که باید در این زمینه هم مرغ مورد نیاز را تامین کنیم.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد خاطرنشان کرد: سهمیه در نظر گرفته شده برای ایام محرم و اقلام مورد نیاز هیئت‌ها با هماهنگی سازمان تبلیغات در نظر گرفته شده و در شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.
 
شاه‌حسینی بیان کرد: این سهمیه برای بخشی از اقلام مورد نیاز هیئت‌هاست و مابقی نیاز هم باید از طریق نذورات و منابع هیئت‌ها تامین و مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی افزود: وظیفه مهم و خطیر ما این است که دغدغه مردم را کم کنیم و در مبارزه با گرانفروشی و برخورد با سوءاستفاده گران، تمامی ارکان ستاد تنظیم بازار باید تمام تلاش خود را به کار گیرند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد به بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا توسط شهرداری یزد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهرداری 6 مرکز عرضه مستقیم دارد که مقرر شد تا پایان شهریور تعداد این مراکز به 11 مورد افزایش پیدا کند.
 
شاه‌حسینی افزود: در روزهای گذشته مرغ وارد شده به مغازه‌ها افزایش پیدا کرده اما همچنان با کمبود روبه‌رو هستیم و قطعا با افزایش جوجه‌ریزی که در مورد آن صحبت شد، کمبود مرغ در مرداد به کمترین حالت خود می‌رسد.
 
وی بیان کرد: امروز هم 94 تن مرغ در بازار استان عرضه شده که سهم بازار یزد 43 تن بوده و به دنبال آن هستیم که بتوانیم به اندازه میزان مصرف استان مرغ به بازار عرضه کنیم.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به اینکه مطالبه استاندار یزد از تیم اقتصادی آن است که بحث تنظیم بازار یکی از اولویت‌های اصلی باشد گفت: تمامی مدیران مسئولیت دارند به گونه ای برنامه‌ریزی کنند که دغدغه مردم کاهش پیدا کند.
 
شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: بخش عرضه، بازرسی، حذف دلالها و تعزیرات باید مورد توجه باشد و به صورت ویژه اگر قرار است تنبیه و تعزیری صورت پذیرد حتما بازدارنده باشد و زمینه پیشگیری از تخلفات مشابه را فراهم کند.
 
تامین گازمایع مورد نیاز هیئت‌های عزاداری با هماهنگی سازمان تبلیغات
 
محمدرضا پاکدل مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد هم در این نشست با با اشاره به اینکه بابت عرضه مستقیم یک سری موارد به صورت بلند مدت مطرح شده بود که از جمله آن ایجاد چندبازارچه از سوی شهرداری بود، اظهار داشت: علاوه بر این مقرر شد که برای جهاد، مجموعه شهرداری و همچنین مجموعه تعاون روستایی در حوزه عرضه مستقیم پروژه‌های کوتاه مدت در نظر گرفته شود تا بتوانیم تاثیرگذاری مستقیم و سریع از آن داشته باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در مجموعه تعاون روستایی در خیابان حضرت مهدی، بلوار امام حسین(ع) در امام شهر و یک مجموعه در آزادشهر قرار شد که بین دو تا سه هفته مراکز عرضه پروتئینی ایجاد شود.
 
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی هم موظف شد که در کمتر از یک ماه آینده در محوطه اداری‌اش مرکز دائمی عرضه میوه، گوشت، مرغ و برخی اقلام دیگر از جمله مواد لبنی به صورت موردی و بر اساس نیاز را انجام دهد.
 
وی افزود: شهرداری هم موظف شد که در دو هفته مرکز عرضه میوه فلکه دوم آزادشهر را راه‌اندازی کند تا مردم در این منطقه بتوانند به صورت مستقیم آنچه که مورد نیازشان هست را دریافت کنند.
 
پاکدل گفت: در بحث کیفیت، قیمت، فرآوانی و تامین کالای بازارچه های عرضه مستقیم هفته گذشته بازدیدی صورت گرفت و آن چیزی که در بازدیدها مشاهده کردیم هیچ ایرادی وجود نداشت و کیفیت خوب و قیمت با تفاوت معناداری نسبت به بازار در این موارد عرضه شدند.
 
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر نظارت بر بازار صرفا بر مغازه‌ها است گفت: بر اساس طرح جدید نظارت را به مراکز تولید هم گسترش می‌دهیم تا بتوانیم این خدمات را به صورت گسترده‌تر انجام دهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این بازارچه‌های شهرداری یزد به پیشنهاد سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد از این پس پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی و خیارسبز را با سود بسیار پایین و 5 درصد ارائه می‌کنند تا هزینه تمام شده آن برای مردم بسیار کمتر شود.
 
پاکدل با بیان اینکه با اشاره به مسائلی که در ارتباط با گاز مایع به وجود آمده بود گفت: در بودجه 1402 مکلف شده که حاکمیت باید توزیع گاز مایع را صرفا از طریق سیستم های الکترونیکی عرضه کند.
 
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد افزود: برخی شهرستان‌ها با مشکل مواجه بودند که به صورت موردی مشکل آنها را برطرف کردیم و در ارتباط با هیئت‌های مذهبی هم هماهنگی با سازمان تبلیغات انجام دادیم و هیچ مشکلی وجود ندارد.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیئت‌های مذهبی باید به سازمان تبلیغات رجوع کرده تا از طریق سازمان معرفی شوند و بتوانند گاز مورد نیاز خود را تامین کنند.
 
92 هزار  راس دام سبک و 4500 دام سنگین در یزد کشتار شد
 
محمدعلی حاتمی زاده سرپرست جهاد کشاورزی استان یزد هم در این نشست اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 92 هزار و 912 راس ام سبک و چهار هزار و 538 راس دام سنگین برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز بازار کتشار انجام شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در زمینه تولید مرغ وضعیت استان یزد خوب است و با انسجامی هم که در بحث بازرسی صورت گرفت، بحث هوشمندسازی هم در این زمینه در هفته دولت رونمایی می‌شود تا بتوانیم شرایط تولید، عرضه و نظارت را به درستی انجام دهیم.
 
سرپرست جهاد کشاورزی استان یزد در ارتباط با اقلام مصرفی ایام محرم اظهار داشت: 70 تن شکر، 700 تن برنج، 60 تن گوشت منجمد در حال حاضر در نظر گرفته شده و در صورت نیاز امکان در نظر گرفتن 100 تن گوشت منجمد دیگر هم داریم.
 
ترازوهای تمامی بازارچه‌های عرضه مستقیم شهرداری آنلاین و یکپارچه می‌شوند
 
محمد صفدرپور رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد هم در این نشست اظهار داشت: تا آخر هفته تمامی بازارچه‌های ما ترازوهای تحت وب خواهند داشت و بحث قیمت‌گذاری و میزان سود با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار به صورت یکسان انجام می‌شود و هیچ یک از بازارچه‌های شهرداری به هیچ عنوان نمی‌توانند قیمت و سود بالاتری را اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار