سفر رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و رئیس بنیاد مسکن به کردستان
"اسماعیل زارعی کوشا" استاندار کردستان در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان از نگاه ویژه بنیادمستضعفان و بنیادمسکن انقلاب اسلامی  برای توسعه کردستان تقدیر کرد
کد خبر: ۱۱۱۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ 19 July 2023

نگاه بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی کردستان ستودنی استنگاه بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی کردستان ستودنی استنگاه بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی کردستان ستودنی استنگاه بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی کردستان ستودنی استنگاه بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی کردستان ستودنی استبه گزارش تابناک کردستان،استاندار کردستان درآیین افتتاح ده هزارمین واحد مسکن محرومین کشور در روستای چور مریوان:

صدای خدمت دولت در دورترین مناطق روستایی کردستان طنین انداز شد

استاندار کردستان افتتاح ۵۱۲ مین واحدمسکن محرومین در روستای چور مریوان را نمادی از طنین صدای خدمت دولت مردمی در دورترین مناطق روستایی استان عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان"اسماعیل زارعی کوشا" در آیین بهره برداری ده هزارمین واحد مسکن محرومین از تفاهم نامه مشترک بنیادمستضعفان و بنیادمسکن انقلاب اسلامی کشور در روستای چور شهرستان  مریوان، گفت:محرومیت زدایی ازسیاست های راهبردی دولت مردمی است که به عینه مردم احساس می کنند.
"اسماعیل زارعی کوشا"با اعلام اینکه در دولت سیزدهم محرومیت زدایی به دورترین نقاط روستایی رسیده است؛ افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه یک هزار واحد مسکونی در مناطق محروم روستایی استان با حمایت ۱۰۰ درصدی بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می شود.
وی در مراسم بهره‌برداری  از ۸ واحد مسکن محرومین روستای چور به خبرنگاران گفت: تاکنون از این یک هزار واحد، ساخت ۵۱۲ واحد به اتمام رسیده و ۴۸۸ واحد هم تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد.
استاندار کردستان خدمات بنیاد علوی در توسعه سرانه ورزشی در مناطق روستایی را نیز ستود و بهره برداری از چمن مصنوعی روستای ننه از توابع شهرستان مریوان را  از دیگر دستاوردهای دولت با حمایت بنیاد مستضعفان کشور عنوان کرد.
چمن مصنوعی روستای ننه مریوان درابعاد ۲۱ در ۴۰ متر مربع با ۱.۵ میلیاردتومان سرمایه‌گذاری مشارکتی بنیاد علوی و دهیاری روستا افتتاح شد.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز درآیین افتتاح  ۸ واحد مسکن محرومین  در روستای چور مریوان گفت:بنیادمستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای مفاد تفاهم‌نامه  مشترک، ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومین  را در کشور می سازد که سهم روستای کردستان از این ۱۰ هزار، ساحت یک هزار واحد مسکونی است که تاکنون ساخت بیش از ۵۰ درصد مسکن محرومین درروستاهای استان تمام و افتتاح شده است.
"پرویز فتاح"با اشاره به خدمات دولت وتلاش استاندار کردستان برای توسعه کردستان، افزود:خدمت به ساکنان روستایی این استان از اولویت های انقلاب اسلامی است.
به گزارش وی،افراد شامل این طرح در روستاهای کشور و کردستان حتی توانایی تامین آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن روستایی را نداشتند.
فتاح با اشاره به اینکه افزون برساخت این یک هزار واحد مسکن محرومین،  ۴۵۰ واحد دیگر نیز توسط بنیاد مستضعفان و مشارکت کمیته امدادامام خمینی(ره) و بهزيستي دراستان کردستان ساخته می شود.

استاندار کردستان در جلسه شورای اداری مریوان:

نگاه بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی کردستان ستودنی است

استاندار کردستان نگاه آمایش رفع محرومیت  زدایی بنیادمستضعفان کشوردر مناطق روستایی استان را ستود.
"اسماعیل زارعی کوشا" در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان از نگاه ویژه بنیادمستضعفان و بنیادمسکن انقلاب اسلامی  برای توسعه کردستان تقدیر کرد و افزود: سهم کردستان از ۲۰ هزار واحد مسکن محرومین کشور، قریب پنج درصد است که از میانگین جمعیت و مساحت استان بیشتر  است.
وی افزود : از یک هزار واحد مسکن محرومین سهم کردستان، ۶۳۲ واحد، در شهرستان های سروآباد و مریوان ساخته می شود که این رویکرد نماد مطالعه کارشناسی آمایش محرومیت زدایی است.
زارعی‌کوشا، اختصاص  ۴۰ میلیاردتومان به بنیاد علوی برای محرومیت زدایی شهرستان مریوان را از دستاوردهای سفر ریاست بنیادمستضعفان به کردستان عنوان کرد.
وی افزود: کمک ۱۰ میلیارد تومانی بنیادمستضعفان  به کمیته امداد امام خمینی(ره)و بهزيستي دوشهرستان مریوان و سروآباد نیز باعث خدمات دهی بیشتر به مددجویان تحت پوشش می شود.

 

استاندار از پیشنهادهای سرمایه‌گذاری ‌نتیجه گرفت

سفر پرثمر رئیس بنیاد مستضعفان به کردستان

استاندار کردستان دستاوردهای سفر روسای بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان را در حوزه توسعه زیرساخت ها، سرمایه‌گذاری اقتصادی با محوریت دامپروری پرثمر و مثبت ارزیابی کرد.
"اسماعیل زارعی کوشا" موافقت رئیس بنیاد مستضعفان کشور برای راه اندازی زنجیره گاوداري چند هزار راسی در شهرستان دهگلان، مشابه واحد دامپروری قروه را مهم خواند وافزود: باراه اندازی این واحد مهم تولید گوشت، شیر و فرآورده‌های لبنیاتی صنعت دامپروري  در منطقه "لیلاخ" متحول می شود.
وی از موافقت رئیس بنیاد مستضعفان برای بازاحیای کارخانه نساجی کردستان  خبرداد و گفت: بنا به توافق صورت گرفته درصورت جذب سرمایه گذاری قوی و کارآمد بخش خصوصی ، زمین این کارخانه که  هم اکنون در مالکیت بنیادمستضعفان است به واحد تولیدی- صنعتی اختصاص یابد.
وی تبدیل زمین کارخانه‌ تعطیلی نساجی کردستان  به واحد صنعتی به جای فروش مزایده ای را مهم ترین دستاورد این سفر عنوان کرد که در جلسه شورای اداری از طرح توجیهی تبدیل این زمین به واحد تولیدی دفاع و با اجرای آن موافقت شد.
زارعی‌کوشا کمک ۲۰ میلیاردتومانی  رئیس بنیاد مستضعفان به کميته امدادامام خمینی(ره) و بهزيستي استان برای حمایت از مددجویان تحت پوشش این دستگاهای اجرایی را از دیگر مزیت های مهم این سفر برشمرد.
استاندار کردستان گفت: در روزهای نخستین آغاز پربرکت ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر،  ۸۰ میلیارد ریال برای آزادی ۲۸۰ زندانی جرایم غیر عمد از محل منابع بنیاد به کردستان تخصیص یافت که اقدام بسیار مهمی برای بازگشت این تعداد زندانی به کانون گرم خانواده های چشم به راه به شمار می رود.
وی گفت: تامین آب و اقلام خوراکی موکب های زائران اربعین حسینی در مرز باشماق را بنیاد مستضعفان برای پذیرایی  از زائران اربعین  در کردستان به عهده گرفت که جای قدردانی ویژه دارد.
وی افزود: رئيس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز وعده داد که در ساخت واحدهای مسکن محرومین روستایی سهمیه کردستان را افزایش دهد و تاجای امکان در زمینه ارتقای ضریب آسفالت راه روستایی کمک کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار