در شب اول ماه محرم، مراسم سوگواری ايام شهادت سرور و سالار شهيدان كربلا حضرت امام حسين (ع) و ياران با وفايش در حرم شاهچراغ (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 19 July 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مردم ولایتمدار سومین حرم اهل بیت علیه السلام در ایران اسلامی نیز همانند سال‌های گذشته از چندین روز مانده به آغاز ماه عزاداری حسین (ع) پرچم‌های سیاه که مزین به نام اباعبدالله الحسین (ع) را بر در و دیوار مساجد و تکایا آویختند و با سیاه پوش کردن در و دیوار اماکن مذهبی، حال و هوای محرمی را در اماکن مذهبی ایجاد کردند.

امشب همزمان با نخستین شب ماه محرم الحرام طی آئینی عزاداری سوگواری ايام شهادت سرور و سالار شهيدان كربلا حضرت امام حسين (ع) و ياران با وفايش در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین حدائق و مداحی کربلایی جعفر علیزاده برگزار شد.

مردم همچنین مساجد محلات و هیئت امنای مساجد استان فارس هم از چندین روز مانده به شروع محرم با آب و جارو کردن و غبارروبی مساجد و حسینیه‌ها به استقبال محرم رفتند و اماکن مذهبی را برای پذیرایی از عزاداران امام حسین (ع) آماده کردند.

بسیاری از عاشقان امام حسین (ع) از دیرباز با شروع محرم بر سر در منازل خود پارچه سیاه می‌آویختند و به این وسیله هم به سیاه پوش شدن شهر کمک می‌کردند و هم ارادت خود را به امام سوم شیعیان و یارانش ابراز می‌کرند.

چند سالی است که پویش هر خانه یک پرچم نیز راه‌اندازی شده است و هر خانه نیز حال و هوای یک حسینه به خود گرفته است.

برپایی روضه‌های خانگی سنت دیرین شیعیان است که نسل به نسل از قدیم الایام در خانه‌های مردم شهر برپا می‌شده و هنوز هم با قوت در حال انجام است.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار