مدیرعامل شرکت هواپیمایی کارون گفت: نخستین پرواز مستقیم اهواز - استانبول ترکیه صبح روز سه‌شنبه انجام شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴ 11 July 2023

خلبان سیدمحمد محمودی در اهواز افزود: این پرواز ساعت هفت صبح سه‌شنبه از ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی کارون، اهواز را به مقصد استانبول ترکیه ترک کرد.

وی با بیان این که پرواز رفت اهواز - استانبول روزهای سه‌شنبه و جمعه ساعت هفت صبح از ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شهید سلیمانی اهواز انجام می‌شود اظهارکرد: پرواز مستقیم برگشت استانبول به اهواز روزهای سه‌شنبه و جمعه ساعت ۱۲:۳۰ خواهد بود.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی کارون راه‌اندازی پرواز مستقیم اهواز- استانبول و برعکس را گامی در راستای خدمت به مردم خوزستان عنوان کرد و افزود: پیش از این مسافران این استان برای رفتن به استانبول که دروازه ورود به قاره اروپا محسوب می‌شود به صورت غیرمستقیم از اهواز عازم تهران می‌شدند و پس از ساعت‌ها انتظار و هزینه بیشتر با هواپیمای دیگر به استانبول عزیمت می‌کردند.

راه‌اندازی پرواز اهواز به دبی، کویت و تفلیس به زودی

وی راه‌اندازی این خط هوایی را یکی از مطالبات مردم خوزستان بیان کرد و افزود: این شرکت قصد دارد پروازهای خارجی از جمله پرواز اهواز به دوبی و کویت و احتمالا تفلیس پایتخت کشور گرجستان را در آینده نزدیک راه‌اندازی کند.

محمودی با بیان اینکه این شرکت ۷۰۰ صندلی عملیات پروازی دارد اظهارکرد: این شرکت هم‌اکنون ۲ فروند بوئینگ ۷۳۷، سه فروند فوکر ۱۰۰ و یک فروند فوکر ۵۰ در اختیار دارد.

پیش از این ۲ شرکت ترکیش‌ایر و ایران ایرتور پرواز مستقیم اهواز به استانبول برقرار کرده بودند که پس از مدتی این پروازها به علت غیراقتصادی بودن متوقف شد. شرکت هواپیمایی کارون در سال ۱۳۹۸ به بخش خصوصی واگذار شد و پس از آن نام این شرکت از هواپیمایی نفت به کارون تغییر یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار