محمدی از ورود پدافند زیستی به موضوع آلایندگی واحد‌های سیلیس کوبی خبر داد و گفت: تمام سلیسکوبی‌ها و فلوسلیس‌ها در استان موظف به کاهش آلایندگی خود به صفر هستند.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ 07 July 2023

رئیس سازمان محیط زیست استان همدان از تجهیز تمامی واحد‌های سلیس کوبی در استان به فیلتراسیون الکتروفیلتر پیشرفته خبر داد.

به گزارش تابناک همدان؛ سیده مریم محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه تصریح کرد: برخی مواقع به صورت عمدی برای کاهش هزینه برق واحد تولیدی، سهوی یا به علت نقص الکتروفیلتر‌ها از مدار خارج می‌شوند با این وجود در صورت بی توجهی این واحد‌ها به الزامات زیست محیطی در لیست صنایع آلاینده قرار می‌گیرند.

وی افزود: با پیگیری مجدانه اداره کل حفاظت محیط زیست همدان در زمینه آلایندگی‌های واحد‌های سیلیس کوبی، برای صدور مجوز جدید فعالیت این واحد‌ها محدودیت‌هایی پیش بینی شده و شرایط برای تاسیس واحد جدید بسیار سختگیرانه شده است.

وی با اشاره به فراوانی سیلیس در روی پوسته زمین اظهار داشت: در خیلی از استان‌های ما به خاطر اینکه برداشت سیلیس پراکندگی و آلودگی خاصی دارد به سمت برداشت آن نمی‌روند، اما در همدان به دلیل بالا بودن میزان سیلیس و کیفیت بالای آن برداشت بیشتری صورت می‌گیرد.

محمدی از ورود پدافند زیستی به موضوع آلایندگی واحد‌های سیلیس کوبی خبر داد و گفت: تمام سلیسکوبی‌ها و فلوسلیس‌ها در استان موظف به کاهش آلایندگی خود به صفر هستند.

رئیس سازمان محیط زیست استان خاطرنشان کرد: تمام این سلیس کوبی‌ها برای اینکه آلایندگی‌های خود را کاهش دهند هزینه‌های بالایی را انجام دادند و اعلام کردیم تا زمانی که آلایندگی‌های خود را به صفر نرسانند همچنان در لیست صنایع آلاینده قرار می‌گیرند و پرونده آن‌ها در مراجع قضایی باز خواهد بود.

وی ابزار بازدارنده سازمان محیط زیست را یادآور شد و تصریح کرد: معرفی به مراجع قضایی و وارد کردن واحد صنعتی متخلف در لیست صنایع آلاینده دوابزار تنبیهی سازمان است.

محمدی اضافه کرد: بر اساس ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده اگر آلایندگی واحد صنعتی به تشخیص سازمان محیط زیست برسد اخطاریه اول صادر می‌شود.

وی ادامه داد: پس اخطار اول یک هفته مهلت داده می‌شود تا آن صنعت آلایندگی خود را برطرف کند اگر بعد از یک هفته برطرف نشد اخطاریه دوم و سپس در مراتب بعدی در لیست صنایع آلاینده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان محیط زیست استان تصریح کرد: واحد صنعتی متخلف باید یک تا یک و نیم درصد از فروش سالانه خود را به امور مالیاتی بدهد که این میزان دریافتی بر اساس قانون در روستا‌ها و شهر‌های آن صنعت و برای موضوعات محیط زیستی هزینه می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار