فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی از دستگیری ۶ نفر از عاملان حفاری غیر مجاز در شهرستان ورزقان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ 06 July 2023

به گزارش تابناک تبریز، سرهنگ کاظم داداشی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: به دنبال گزارشات مردمی مبنی بر تردد افراد مشکوک و استفاده از فلزیاب در اراضی روستای چول مزرعه از توابع شهرستان ورزقان، در عملیات جامع نیروی یگان حفاظت شهرستان با شناسایی محل مورد نظر و حضور در منطقه از انجام حفاری جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات تعداد ۶ نفر به عنوان عاملین حفاری غیر مجاز دستگیر شدند، اظهار کرد: این افراد به همراه ابزار آلات حفاری غیرمجاز به مراجع قانونی دلالت داده شدند.

داداشی یادآور شد: مردم آذربایجان شرقی در شهرها و بخش های مختلف می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی اطلاع دهند.

وی همچنین از تشکیل گشت‌های تلفیقی حفاظت از میراث فرهنگی در کهن شهر مراغه خبر داد و گفت: افزایش تعاملات فراجا و دستگاه‌های دولتی و استفاده روزافزون از مشارکت اجتماعی برای حفاظت از میراث فرهنگی در شهرستاهای استان در دستور کار قرار دارد.

داداشی میراث فرهنگی را دارایی ملی خواند و ادامه داد: حفاظت از میراث تاریخی وظیفه همگانی است و بر همین اساس مردم نیز می‌توانند در پیشگیری از هرگونه آسیب به این دارایی‌های ملی مؤثر باشند.

وی با تأکید بر اینکه همراهی ساکنان استان در سال گذشته چشمگیر بود، ادامه داد: پارسال تعداد ۶۷ گزارش مردمی در خصوص اقدامات علیه میراث فرهنگی در یگان حفاظت شهرستان مراغه ثبت شد و ساکنان شهرستان می‌توانند در این زمینه همچنان با شماره تلفن گویای ۰۹۶۲۲ تماس بگیرند.

داداشی به کشف و دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز با همراهی فرماندهی انتظامی شهرستان اشاره کرد و افزود: عرصه هرگونه فعالیت حفاری غیرمجاز، خرید و فروش اموال تاریخی و فرهنگی و استفاده از دستگاه فلزیاب بر مجرمان تنگ شده است.

به گفته داداشی تشدید نظارت‌های همه‌جانبه با همراهی و تلاش عوامل انتظامی شهرستان و هوشیاری ساکنان ادامه می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :