شهردار شهر میراث جهانی یزد خبر داد:
شهردار شهر میراث جهانی یزد با اشاره به آغاز اصلاح هندسی میدان امام حسین(ع)، گفت: پس از اتمام این پروژه، ظرفیت تردد در این میدان ۱۷ درصد افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۱۱۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲ 04 July 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در جریان بازدید از پروژه میدان امام حسین(ع)، اظهار کرد: شهرداری یزد در خصوص رفع برخی از گره‌ها و مشکلات ترافیکی که در سطح شهر وجود داشت اقداماتی را به صورت گسترده از چندماه قبل آغاز کرده است.

وی از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه را میدان معلم دانست و ادامه داد: با تغییری که در قطر این میدان صورت گرفت، ظرفیت قطر این میدان افزایش ۲۷ درصدی پیدا کرد.

شهردار شهر میراث جهانی یزد خاطرنشان کرد: از جمله دیگر مناطقی که بحث تردد و آمد و شد مردم در آن مورد توجه بود و مشکلات زیادی در حوزه ترافیکی آن داشتیم، بحث میدان حضرت امام حسین(ع) بود.

وی با اشاره به حجم بالای ترافیکی که در این میدان وجود داشت، گفت: با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته مشخص شد که با کاهش عرض پیاده رو داخلی این میدان از شش متر به یک و نیم متر، ۱۷ درصد به ظرفیت آن اضافه می‌شود.

محی‌الدینی بیان کرد: این اقدام سبب تردد بهتر در میدان و رفع نقاط و گره‌های کوری شد که در میدان وجود داشت و منجر به ترافیک سنگینی بود که در آن به وجود می‌آمد.

شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه میدان امام حسین(ع) در حال طراحی سطح بعدی آن است، گفت: در حال حاضر در حال طراحی یک روگذر از بلوار شهید بهشتی(ره) به بلوار کوثر هستیم و این موضوع در دستور کار قرار دارد اما برای رفع مشکل فعلی میدان، موضوع اصلاح هندسی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: روگذر این میدان پس از تکمیل طرح به شورای ترافیک استان ارسال می‌شود تا با تصویب در این شورا مرحله اجرایی آن آغاز شود و به صورت اصولی مشکل این منطقه برطرف شود.

وی به شروع عملیات اجرایی اصلاح هندسی میدان امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: پس از این محل، میدان‌های امام علی(ع) و جانباز در دستور کار قرار می گیرد و طرح این میدان‌ها هم مشخص شده است.

محی‌الدینی از تصویب طرح تبدیل میدان جانباز به تقاطع چراغ‌دار خبر داد و گفت: یکی از سوالاتی که مردم مطرح می‌کنند این است که چرا پروژه‌های شهرداری در تمام ساعات شبانه‌روز انجام نمی‌شود.

شهردار شهر میراث جهانی یزد در پاسخ به این موضوع با اشاره به اینکه این سوال در ارتباط با میدان امام حسین(ع) هم مطرح شده، گفت: این میدان یکی از محل‌های پرتردد شهر است و برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی، تنها می‌توان در شب‌ و ساعاتی که تردد پایین است اقدام به فعالیت در آن کرد.

وی ساعت فعالیت شبانه این پروژه‌ها را از ۱۲ شب تا ۵ و نیم صبح در طول هفته و تمام ساعات روزهای تعطیل دانست و عنوان کرد: قطعا اگر این موضوع رعایت نشود در بلوارهای اطراف این میدان ترافیک بسیار سنگینی به وجود می‌آید که منجر به ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود.

محی‌الدینی ضمن تشکر از صبوری مردم در زمان اجرای این پروژه در ارتباط با زمانبندی اجرای آن، گفت: این پروژه نهم تیرماه شروع شده و بر اساس برنامه زمانبندی صورت گرفته، تا پایان تیرماه هم به پایان خواهد رسید.

شهردار یزد افزود: در این پروژه، تخریب پیاده رو و خاکبرداری به میزان تقریبی ۲۰۰۰ متر مکعب، خاکریزی و اجرای بیس حدود ۷۰۰۰ متر مربع و اجرای سنگ جدول در حدود ۷۵۰ متر طول انجام می‌شود و پس از آن با اجرای ۸۰۰۰ متر مربع آسفالت این پروژه به بهره برداری می‌رسد و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.​​​​​​​

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار