کد خبر: ۱۱۱۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰ 03 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 12/04/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------

کلاهبرداری با شگرد رسید جعلی در تنکابن 

سرهنگ دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کلاهبرداری 40 میلیاردی با شگرد ارائه رسید جعلی در آن شهرستان خبر داد 

سرهنگ "بهادر دیلمی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت چندین نفر از شهروندان تنکابنی مبنی بر اینکه از طریق خرید اینترنتی از آنان کلاهبرداری شد، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم کلاهبرداری قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران با اشرافیت اطلاعاتی یک خانم متهم در این راستا شناسایی و پس از هماهنگی قضائی وی که در حال تردد با خودروی سمند در جاده جنگلی دوهزار بود را با اجرای طرح مهار دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن ادامه داد: متهمه که به اتهام کلاهبرداری میلیاردی با قرار وثیقه آزاد بوده پس از دستگیری و انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات به عمل آمده با ارائه دلایل و مستندات نهایتاً به 5 فقره کلاهبرداری با شیوه ارائه رسید جعلی به ارزش بیش از 40 میلیارد ریال اعتراف و پرونده ای در این خصوص تشکیل و جهت رسیدگی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ دیلمی در پایان با اشاره به توصیه های پلیسی در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداران از شهروندان خواست: در معاملات کالا از طریق فروشگاه های اینترنتی با شناسایی و احراز هویت فرد معامله گر با او معامله کرده و پس از حصول اطمینان از انتقال و واریز وجه به حساب خود اقدام به تحویل کالای مورد معامله نمایند تا در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوند.#

------------------------------

کشف 34 فقره سرقت سیم کابل هوایی در ساری 

سرهنگ حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از دستگیری سارقان سیم و کابل با اعتراف به 34 فقره سرقت در شهرستان ساری خبر داد 

سرهنگ "سید موسی حسینی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: پس از چند فقره سرقت سیم و کابل هوایی برق در سطح حوزه استحفاظی شهرستان ساری، اکیپ های نامحسوس شبانه برای شناسایی سارقان تشکیل شد.

وی افزود: پس از بررسی شیوه و شگرد و محل های وقوع سرقت مأموران کلانتری 12 ساری اقدام به گشت زنی نامحسوس در سطح حوزه کردند که در نهایت 2 سارق در حین سرقت رویت و با اقدام به موقع مأموران دستگیر شدند.

جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: کارشناسان قیمت تخمینی کابل سرقت شده را 20 میلیارد ریال تخمین زدند و در بازجویی های انجام شده،این سارقان که اعتیاد به مواد مخدر صنعتی داشتند به 34 فقره سرقت در سطح حوزه استحفاظی ساری اعتراف کردند.

سرهنگ حسینی از کشف 150 متر سیم کابل و ابزار و ادوات سرقت از سارقان خبرداد و گفت: با تکمیل پرونده متهمان با دستور قضائی روانه زندان شدند و تحقیقات در زمینه سایر سرقت های احتمالی کماکان ادامه دارد.

------------------------------

متلاشی شدن باند سارقان سیم برق 

سرهنگ خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر ازشناسایی و دستگیری سارقان سیم برق هوایی با 40 فقره سرقت و کشف اموال مسروقه در آن شهرستان خبر داد 

سرهنگ "مهدی خادمی" در گفت‌ وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي سرقت های متعدد سیم برق هوایی در شهرستان قائم شهر موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی با اقدامات پليسي و گشت زني نامحسوس و شگردهای خاص پلیسی باند 4 نفره سارقین حرفه ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر در ادامه بيان داشت: متهمان در تحقیقات ماموران و در مواجهه با مستندات و ادله مربوطه به40 فقره سرقت سیم و کابل برق هوایی در سطح شهرستان اعتراف کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: متهمان اموال مسروقه را در شهرستان همجوار به یک مالخر فروختند که در همین راستا مالخر دستگیر و اموال مسروقه از انبار مغازه وی کشف و طی بررسی از حساب بانکی مالخر مشخص شد مبلغ  یک میلیارد و 500 میلیون ریال به حساب سارقان واریز نموده است .

سرهنگ خادمی در خاتمه با اشاره به اینکه متهمان با قرار وثیقه روانه زندان شدند، خاطرنشان کرد: همواره به شدت با پدیده سرقت مقابله و به هیچ عنوان از سارقان نخواهیم گذشت.#

------------------------------

دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی با وعده فروش آیفون در ساری 

سرهنگ خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری فردی که با وعده فروش تلفن همراه آیفون ۱۱ در شبکه اجتماعی اینستاگرام از ۵۰ شهروند کلاهبرداری کرد، خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سامع خورشاد" در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه چندین نفر به پلیس فتا مازندران و با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه‌های خود را مبنى بر کلاهبردارى از طریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام با آگهی جعلی فروش تلفن همراه آیفون ۱۱ عنوان کردند؛ در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و دریافت مبلغ واریزی ارزانتر از قیمت بازار در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرامی کلاهبرداری شده است، افزود: ماموران پلیس فتا استان پس از اقدامات فنی و تخصصی متهمان این پروند‌ها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهم را در شهرستان آمل دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شده با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیرمجاز از حساب ۵۰ هموطنان کل کشور در پوشش شبکه‎‌های اجتماعی اینستاگرام اعتراف کرد.

سرهنگ خورشاد در پایان خاطرنشان کرد: تعداد شکات هم در حال افزایش می‌باشد و مبالغ کلاهبرداری شده از هموطنان تا این لحظه بالغ بر 10 میلیارد ریال بر آورد شده است.

------------------------------

انهدام باند سارقان مغازه در ساری 

سرهنگ قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری 6 سارق و مالخر سابقه دار مغازه و کشف 4 فقره سرقت در شهرستان ساری خبر داد 

سرهنگ " علی قیصری" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه در حوزه استان با شیوه تخریب سقف مغازه، رسیدگی به موضوع، پرونده در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با جمع آوری مستندات و دلایل و با بررسی اسناد و مدارک در صحنه های سرقت و اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد، سارق اصلی از سارقین سابقه دار و سطح یک کشوری بوده که با چندین نیابت قضایی در استان های جنوبی و شمالی، می باشد.

سرهنگ قیصری بیان داشت:با تلاش کارآگاهان، اعضای 6 نفره این باند شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در اقدامات تخصصی پلیسی، به 4 فقره سرقت از مغازه به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران تصریح کرد: شهروندان ضمن توجه به هشدارهای پلیسی، درب های ورودی مغازه را از نوع کرکره های مشبک نصب نمایند و به مقاوم سازی مغازه ها اقدام نمایند و شب ها نیز روشنایی کافی در محوطه وجود داشته باشد و هرگونه موارد مشکوک را از طریق110به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------

مشاجره بر سر قیمت مرغ، جان فروشنده را گرفت 

سرهنگ سلیمانی جانشین انتظامی شهرستان چالوس از وقوع یک فقره قتل در شهر مرزن آباد خبر داد و گفت: مشاجره یک مسافر با یک مرغ فروش بر سر قیمت، فروشنده بر اثر جراحان وارده ضربات چاقو جان خود را از دست داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری: پلیس سرهنگ "محسن سلیمانی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: خانواده ای مسافر به قصد خریدن مرغ به یکی از مرغ فروشی شهر مرزن آباد مراجعه می کنند. که جر و بحث بر سر قیمت مرغ بین فروشنده و خریدار اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: مرد مسافر با ضربات چاقو به فروشنده حمله و او را مجروح می کند که در حین انتقال به بیمارستان بدلیل شدت جراحات وارده فوت می کند.

جانشین انتظامی شهرستان چالوس  تصریح کرد: بلافاصله ماموران کلانتری 13 مرزن آباد در صحنه حاضر و مسافر قاتل را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت می دهند.

سرهنگ سلیمانی با شاره به اینکه متهم به جرم خود اعتراف کرد، از هموطنان خواست ضمن رعایت سعه صدر در مراودات اجتماعی مهارت کنترل خشم را فراگیرند و آستانه تحمل خود را بالا برده تا با انجام رفتارهای مخاطره آمیز حادثه غیر قابل جبرانی برای کسی رقم نخورد.

------------------------------

کشف 14 کیلوگرم تریاک و 2 قبضه سلاح شکاری در نور 

سرهنگ باباجان تبار جانشین انتظامي شهرستان نور از کشف 14 کیلو گرم مواد مخدر و دو قیضه سلاح شکاری از یک سوداگر مرگ در آن شهرستان خبر داد 

سرهنگ "عبداله باباجان تبار" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي کسب خبری مبني بر فروش مواد مخدر در شهرستان موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی، افزود: با تلاش شبانه روزي و تحقيقات به عمل آمده ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نور موفق به شناسايي و دستگيري یک سوداگر مرگ شدند.

جانشین انتظامي شهرستان نور، گفت: در يک عمليات غافلگيرانه یک سوداگر مرگ توسط پليس دستگير و در بازرسي از محل زندگی وی بیش 14کیلوگرم از نوع تریاک و تعداد دو قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف شد. 

مهدوی روابط عمومی خبرگزاری کشور خ زارعی نکا:
سرهنگ باباجان تبار با بیان اینکه متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانون به مراجع قضائي معرفي شد، تاکید کرد: پليس از هيچ تلاشي در جهت مقابله با سوداگران مرگ و بالا بردن احساس امنيت و ايجاد امنيت در جامعه فروگذار نخواهد کرد.

------------------------------

دستگیری سوداگر مرگ با 6 کیلوگرم موادمخدر در میاندورود 

سرهنگ راست خدیو فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از کشف 6 کيلوگرم مواد مخدر تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجتبی راست خدیو" در تشريخ اين خبر اظهار داشت: مبارزه با پديده شوم مواد مخدر، به عنوان یکی از مهمترین عوامل فروپاشی خانواده‌ و سر منشأ اكثر ناهنجاری‌های اجتماعی بوده كه نیازمند همکاری همه جانبه مردم و نهادهای مسئول با مجموعه انتظامی مي باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، تصریح کرد: در پی کسب خبری مبنی ورود موادمخدر به شهرستان میاندورود توسط یک قاچاقچی سابقه دار جهت توزیع و فروش آن در شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندورود، پس از اشراف و اقدامات اطلاعاتی، متهم را در عملیات ضربتی شناسایی و دستگیر و طی بازرسی از مخفیگاه وی مقدار 6 کیلوگرم تریاک کشف کردند که این قاچاقچی موادمخدر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ راست خدیو، مواد مخدر را از مهمترین عامل به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع، تزلزل و نگرانی خانواده ها، در جامعه دانست و با تاکيد بر تعامل و همکاري آحاد جامعه با پليس در مقابله با این بلای خانمان سوز از مردم خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي و برخورد با بر هم زنندگان نظم و امنیت ياري کنند. 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار