در حالی امسال یزد تابستان بسیار گرم را سپری می‌کند که وضعیت آب در این استان هم به حالت هشدار رسیده و آبفا استان از مردم درخواست کرده برای برون رفت از بحران کم آبی صرفه‌جویی کنند.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 02 July 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، استان یزد به دلیل قرارگیری در منطقه خشک و کم آب کشور همه ساله با مشکل کم آبی روبه‌رو بوده و به ویژه در طول چند سال گذشته به دلیل خشکسالی‌های پی‌د‌ر‌پی که به این استان تحمیل شد، وضعیت کم آبی یزد با چالش بسیار جدی روبه‌رو است.

کم آبی در استان یزد به حدی جدی است که حتی بارندگی‌های سال گذشته که به دلیل همراه شدن با سیلاب شدید خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های استان وارد کرد هم نتوانست جبران این موضوع را کند و در روزهای نخست تابستان امسال شرکت آبفا استان یزد وضعیت آب استان یزد را در حالت هشدار اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در این رابطه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال یزد با گرمای بی‌سابقه روبه‌رو است و تابستانی بسیار گرم را در پیش‌رو داریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ارتباط با تداوم گرمای هوای یزد در روزهای آتی و مشکل جدی که در زمینه کمبود منابع آبی با آن مواجه هستیم، وضعیت آب یزد در حالت هشدار قرار گرفته است.

جلال علمدار خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع از همه مردم استان یزد درخواست داریم که تمام توان خود را برای مدیریت مصرف آب، صرفه‌جویی و توجه به قطره قطره آب به‌کار بگیرند.

وی به اقداماتی که در حوزه تامین آب صورت گرفته اشاره کرد و افزود: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته، بحث مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب لازمه عبور از بحران کم آبی است و همه باید نسبت به این موضوع حساسیت لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اینکه در این ایام مردم باید از اقداماتی که مصرف آب بالا دارد از جمله شست و شوی حیاط منازل و خودروها، آبیاری غرق‌آبی فضای سبز، اسراف در مصرف آب هنگام حمام و دوش گرفتن‌های طولانی و پرکردن حوض‌های منازل خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار