کد خبر: ۱۱۱۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷ 27 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مسئول اداره فرهنگ و ارشاد باید جذب حداکثری داشته باشد و نهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مرد میدان جنگ رسانه‌ای با دشمن باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران به همراه معاونان، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع)، اظهار کرد: امیدواریم مسئولیت جدید برای آقای آهنگر وبال نباشد، انتظارمان از حوزه فرهنگ و ارشاد باتوجه به شرایط قانون اساسی، جایگاه و بار مسئولیت، زیاد است.

وی افزود: حوزه فرهنگ و ارشاد از نظر رسانه‌ای و تبلیغی حوزه فراگیر و فرصت خوبی برای ارتباط با همه اقشار، اصناف، دیدگاه‌ها و سلائق است که باید شرایطی فراهم شود تا افراد با وجود تفاوت‌های فکری، فرهنگی و اعتقادی به مسئول آن اعتماد کنند.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به روایتی از امام باقر (ع)، تاکید کرد: باید همه هنرمندان، اصحاب رسانه و قلم به‌دستان از برخورد مسئول اداره فرهنگ و ارشاد رضایت داشته باشند، بگویند که انسان باشخصیتی بوده، ادب را رعایت کرده و به دستگیری و کمک می‌پردازند که به معنای جذب حداکثری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران نقطه هدف اسلام را ارشاد برای رساندن به نقطه‌ای بداند که برایش خلق شده است، دانست و تاکید کرد: استان مازندران از بستر فرهنگی بسیار متنوع با دانش بالا است، مدیریت چنین استان گسترده‌ای خیلی کار می‌خواهد، شناسایی آسیب‌های فرهنگی جامعه وظیفه دیگری است که باید برای علاج آنها راهکار تعیین کنید‌.

امام جمعه ساری خواستار جدی گرفتن شورای فرهنگ عمومی شد و تاکید کرد: جنگ دشمنان با ما جنگ فرهنگی، رسانه‌ای و تبلیغاتی است، شما هم در این حوزه‌ها فعالیت دارید بنابراین مرد میدان جنگ رسانه ای دشمن نهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید باشد، کارتان را جدی بگیرید و با دلگرمی و امید بالا عمل کنید.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه گاه دیده می‌شود که وزارت فرهنگ و ارشاد به‌جای خدمت به خودی، فرهنگ بیگانه و اجانب را تقویت می‌کند؛ در مدت چهل ساله برخی نهادها، دستگاه‌ها، افراد، گروه‌ها و غیره نان جمهوری اسلامی را می‌خوردند اما عبادت طاغوت می‌کردند.

وی با بیان اینکه طاغوت رو به افول است، عنوان کرد: حمله فرانسه به منافقین، اعلام دوستی عربستان، عراق، کویت، امارات و غیره نشان از اولا قدرت معنوی جمهوری اسلامی و ثانیا قدرت موشکی و دیپلماسی است و نشان می‌دهد که نظام در حال باز کردن جای خود در جهان است و آن‌ها مجبور هستند که بیایند معامله کنند، کسانی که یک روزی سیم خاردار به ما نمی‌دادند امروز از اینکه چرا ایران به روسیه موشک یا پهپاد می‌دهد نالان هستند.

آیت الله محمدی لائینی در پایان اذعان داشت: اینکه می‌گویند دنیا دنیای موشک و جنگ نیست و جای گفتمان است، حرف‌هایی مخالف پیشرفت و نشانه جهالت است، اگر مقام معظم رهبری چنین نگاهی داشتند پیشرفتی نبود و
دنیای استکبار و ائتلاف ناتو با حمله نظامی مجهز و خطرناک کیان مملکت را هدف می‌گرفت و ایران را تجزیه می‌کرد، هنوز هم دنیا بیش از این با ما خواهد ساخت و در مقابل دین اسلام تسلیم خواهد شد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار