مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه سال گذشته پیش‌بینی می‌شد ١٧ هزار و ۵۰۰ نفر در استان مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده نرخ مقرری بگیران بیمه بیکاری در فارس به ١١ هزار نفر رسید.
کد خبر: ۱۱۱۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 26 June 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: وحید خداپرست بعد از ظهر دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه نزدیک به ۷ هزار و ۵۰۰ شغل جدید در استان فارس ایجاد شده، بیان کرد: طی سال گذشته کارآفرینان استان فارس نزدیک به ۷۷ هزار شغل ایجاد کردند که این میزان نزدیک به دو برابر اشتغال‌های تعهدی استان بود.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته طی سال ۱۴۰۲ باید در استان فارس ۶۶ هزار و ۲۸۸ شغل ایجاد شود.

خداپرست با تاکید بر اینکه حجم اشتغال استان در بخش خدمات بیشتر از سایر بخش‌های اقتصادی است، عنوان کرد: به دلیل وضعیت خشکسالی حاکم بر کشور طی سال‌های اخیر، کاهش این سهم قابل پیش بینی بود، اما در استان فارس این کاهش سهم از درصد بالاتری نسبت به میانگین کشوری برخوردار است.

خداپرست ادامه داد: برابر آمار منتشر شده مرکز آمار ایران در خصوص وضعیت کار، استان فارس با قریب به ٧٧ هزار شغل ثبت شده در سامانه رصد، جزو استان‌های برتر کشور قرار گرفت؛ این میزان اشتغال بیش از دو برابر سهم تکلیفی استان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، سهم تعهد اشتغال این استان برای امسال را ۶۶ هزار و ۲۸۸ نفر اعلام و اضافه کرد: این میزان افزایش تعهد، فارس را در رتبه دوم کشور از نظر اجرای تعهدات شغلی قرار داده است.

وی عنوان کرد: کمترین نرخ بیکاری در استان فارس مربوط به فصل پاییز سال ۱۴۰۱ با ۶.۴ درصد بوده است.

خداپرست با بیان اینکه سال گذشته پیش‌بینی می‌شد ١٧ هزار و ۵۰۰ نفر در استان مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده نرخ مقرری بگیران بیمه بیکاری در فارس به ١١ هزار نفر رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار