رئیس شورای هیئت‌ها و مجامع مذهبی نیشابور گفت: هیئت‌ها قبل از ایجاد ایستگاه صلواتی با تائید و معرفی هیئت باید نسبت به اخذ مجوز لازم از شورای هیئت‌های مذهبی و دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 13 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید ابوالقاسم نوری در گفت‌وگو با مهر بیان کرد: این تصمیم به‌منظور ساماندهی و پیشگیری از حوادث و تبعات احتمالی ایستگاه‌های صلواتی اتخاذ شده و در صورت نداشتن مجوز ایستگاه های صلواتی از طریق مراجع قانونی جمع‌آوری‌ می‌شود و مسئولیت ایستگاه صلواتی با هیئت‌امنای هیئت معرفی کننده است.

وی با تأکید بر اینکه ذاکران اهل‌بیت(ع) در روضه‌خوانی و نوحه‌سرایی‌ها باید بر محتوا و آهنگ اشعار خود دقت لازم را داشته باشند اظهار کرد: استفاده از ابزارآلات نامتعارف موسیقی در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا درشان اباعبدالله حسین(ع) نیست و نباید از آن بهره گرفت.

وی افزود: عایت حقوق مردم از اهم واجبات است بنابراین به‌گونه‌ای مراسم عزاداری برگزار شود که به‌هیچ‌وجه مورد نارضایتی مردم نشود و صدای بلندگو و پارکینگ وسایط نقلیه عزاداران باید کنترل شود.

نوری با اشاره به اینکه آشپزخانه و آبدارخانه و موارد پذیرایی ازنظر بهداشتی کاملاً رعایت شود تا شاهد حادثه ناگوار نباشیم، تصریح کرد: به‌منظور پیشگیری از حاشیه‌های نادرست در مراسم مذهبی در طول سال، چاپ تصویر تمامی سخنرانان و ذاکران اهل‌بیت(ع) اعم از شهرستانی و غیر شهرستانی بر روی برنوشته و پوستر و پارچه‌های تبلیغاتی ممنوع بوده و در صورت مشاهده جمع‌آوری می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌ها و مجامع مذهبی نیشابور بابیان اینکه بعضاً مشاهده می‌شود پوشش برخی از عزاداران در طول خیابان درشان هیئت مذهبی نیست، توصیه کرد: در این مهم توسط هیئت‌امنا و انتظامات و مدیر فرهنگی هیئت مدیریت ‌شود.

نوری خاطرنشان کرد: روز تاسوعا که مصادف با جمعه و نماز جمعه است مراسم هیئت به نماز جمعه ختم می‌شود و نماز روز عاشورا برابر سنوات گذشته برگزار می‌شود بنابراین تمهیدات لازم در خصوص تأمین امام جماعت، زیرانداز و مهر برای اقامه نماز ظهر عاشورا به عمل آید در ضمن وقت شرعی اذان ذاکران برنامه عزاداری را به مدت ده دقیقه قطع و با پخش اذان نماز اقامه و سپس عزاداری ادامه می‌یابد.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین وظیفه کنونی ما شناخت راه افکار و اندیشه امام حسین(ع) است ازاین‌رو باید از سخنرانان بخواهیم موضوعات مهمی همچون ظلم‌ستیزی سبک زندگی حسینی، تهاجم فرهنگی، وحدت امت اسلامی و جنایات آل سعود و عمق فاجعه منا را در منابر و سخنرانی‌ها مطرح کنند.

وی یادآور شد: مکاتبات هیئت باید با مهر اصلی که دارای کد و در اختیار مدیر هیئت باشد صورت گیرد و سایر مهرها ظرف یک هفته جمع‌آوری و به شورای هیئت مذهبی تحویل شود و لذا بدیهی است ممهور کردن نامه‌ها خارج از مهر اصلی غیرقانونی بوده و مدیر هیئت باید پاسخگو باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار