معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: دستگاه‌هایی که به وظایف خود در زمینه احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان عمل نکردند و یا در این زمینه کوتاهی کردند و مرتکب ترک فعل شدند، به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰ 22 June 2023

مهران زینلیان افزود: رینگ چهارم ترافیکی اصفهان بعنوان یکی از پروژه های اساسی استان به منظور کاهش آلایندگی محیط زیست و روان سازی حمل و نقل در هسته های مرکزی اصفهان و هدایت ترافیک های حاشیه ای مجموعه شهری اصفهان در حال احداث است.

وی با اشاره به ارائه گزارش پلیس راهور در باره دلایل افزایش آمار تلفات ناشی از تصادفات در شهر اصفهان اظهار داشت: تلفات ناشی از تصادفات در شهر اصفهان در نوروز و فروردین ماه ۱۴۰۲ کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته اما در اردیبهشت ماه و خرداد ماه ۱۴۰۲ تلفات ناشی از تصادفات افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پلیس راهور استان، عواملی مانند ورود کامیون‌ها به شهر و عدم ارسال به موقع پیامک هشدار توسط سامانه‌های هوشمند پلیس در مرکز را در افزایش تلفات ناشی از تصادفات مؤثر می‌داند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: در این راستا مقرر شد نقاط حادثه‌خیز شهر اصفهان به صورت ویژه بررسی شود و ضمن موافقت با منع تردد کامیون‌ها در شهر اصفهان، ترک فعل دستگاههایی که در راستای احداث رینگ چهارم تعلل داشته‌اند اعلام و در این زمینه اقدام حقوقی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح ترافیک زوج و فرد به ساماندهی ترافیک شهر اصفهان در منطقه مرکزی کمک می‌کند اما این طرح با اشکالاتی همراه است.

زینلیان بیان کرد: بر اساس تجربیات موجود در تهران و کشورهای دیگر، مقرر شد که طرح ترافیک زوج و فرد در شهر اصفهان بازنگری، اصلاح و تکمیل شود و شهرداری اصفهان در این زمینه اطلاعات، مقدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای طرح کلان ترافیک شهر اصفهان را فراهم و به شورای هماهنگی ترافیک استان ارائه کند.

وی با اشاره به طرح سرویس کارمندان در شهر اصفهان، گفت: طرح استفاده کارکنان دولت و نیروهای بخش خصوصی از اتوبوس و مینی‌بوس به صورت ویژه و سرویس نیز در جلسه مطرح و مصوب شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: این طرح از هفته آینده در شهر اصفهان اجرایی می شود و بر اساس درخواست افراد با اتوبوس و مینی‌بوس در کلیه مناطق شهر تردد خواهند کرد.
زینلیان ادامه داد: سیستم حمل و نقل اصفهان بزرگ (اصفهان حومه) نیز در این جلسه مصوب و مقرر شد سازوکار و زیرساخت این طرح در سریع ترین زمان ممکن با محوریت شهرداری اصفهان تأمین و حمل و نقل مردم بین شهرهای بزرگ اطراف اصفهان تسهیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار