کد خبر: ۱۱۱۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳ 20 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 30/03/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

اعزام مشمولان دانشگاهي و غير دانشگاهي پایه خدمتی تیر 1402 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران از اعزام همزمان مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی تیرماه 1402 در روز پنج شنبه یکم تیر ماه از شهرستان های معین خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: اعزام مشمولان  دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی خرداد 1402  راس ساعت 6 صبح روز پنج شنبه ، یکم تیرماه در 2 نقطه از استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر 2 جاده نکا به مراکز آموزشی  اعزام خواهند شد.

سرهنگ کریم پور در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می بایستی به مجتمع نفريحي سيترا (پلاژحسيني) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: کليه مشمولان تخصيص داده شده به مراکز آموزش داخل استاني همچنين سپاه استاني ( کد 536 )  و طلبه طرح هجرت ( کد 719 و 720 ) ثبت شده است مي بايست بصورت انفرادي به مراکز آموزش اعزام شوند و نياز به حضور در محل اعزام استان نمي باشد.

وی تاکید کرد: همراه داشتن اصل برگ اعزام ، برگ محل مراجعه، برگ واکسيناسيون، کارت ملي و شناسنامه، مدارک مربوط به شرايط خاص متأهلين، پدر نظامي شاغل يا وابسته، گواهي فوت والدين، جانبازان و خانواده درجه يک شهداء و... برای مشمولان در روز اعزام ضروري است.

کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبيل: کوتاه کردن موي سر، گرفتن ناخن و ... وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده و همچنین کارت واکسیناسیون کرونا را بهمراه داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران با استناد ماده 19 قانون خدمت وظيفه عمومي یاد آور شد: کساني که به سن 18سال تمام مي رسند، پس از انتشار آگهي احضار موظفند ظرف شش ماه خود را به سازمان وظيفه عمومي معرفي و سازمان مکلف است، حداکثر ظرف شش ماه تکليف مشمولين  وظيفه را تعيين نمايد و آنها را به خدمت اعزام يا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند.

_____________

کشف موادمخدر تریاک در شهرستان میاندورود 

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف 8 کیلو 600 گرم موادمخدر تریاک و دستگیری 7 متهم در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"مجتبی راست خدیو" در تشریح این خبر، گفت: در تداوم طرح های امنیت بخش پلیس، طی اخبار واصله مبنی بر ترانزیت 4 دستگاه خودرو سواری حامل انواع موادمخدر از استان های شرقی و طی عبور از جاده مواصلاتی محدوده این فرماندهی به سمت استان های غربی، موضوع بطور ویژه در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران در پی اقدامات گسترده اطلاعاتی و طی شناسایی خودروهای موصوف در عملیاتی ضربتی آنان را متوقف و طی بازرسی از این خودروها مقدار تقریبی 8کیلو 625 گرم تریاک و مشتقات حاصل از آن کشف شد، خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات یکی از اعضای اصلی این باند شناسایی و در عملیات جداگانه دستگیر شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با بیان اینکه در این ارتباط 5 قاچاقچی مرد و 2 نفر قاچاقچی زن دستگیر شدند، خاطر نشان کرد: ضمن توقیف خودرو های موصوف، متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به همراه مواد مکشوفه تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ راست خدیو خاطر نشان کرد: برخورد نيروي انتظامي با سوداگران مرگ و قاچاقچيان مواد مخدر قاطع و بدون اغماض خواهد بود و پلیس اجازه جولان و سركشي به برهم زنندگان نظم و امنيت عمومی را نخواهد داد.

______________

دستگيري 21 سارق و خرده فروش و معتادین متجاهر در تنکابن 

 فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 21 سارق و خرده فروش و معتادین متجاهر در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت محله محور در این شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ بهادر دیلمی، بیان داشت: در راستاي مطالبات مردمي و برخورد با مخلان نظم و امنيت، طرح ارتقاء امنيت محله محور با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان تنکابن به مرحله اجرا در آمد.

وي افزود: در اجراي اين طرح ماموران این فرماندهی موفق به دستگیری 2 قاچاقچی موادمخدر، 6 معتاد متجاهر ، 3 سارق حرفه ای، 10 مجلوب فراری و کشف 500گرم موادمخدر، ، سه قبضه اسلحه شکاری و توقیف2دستگاه خودرو وسه دستگاه موتور سیکلت سرقتی  شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ ادامه داد: هچنین در این طرح 6 نفر اراذل واوباش که با تیراندازی باعث به هم زدن نظم عمومی شده بودند نیز دستگیر گردیدند.  

شایان ذکر است طرح امنيت محله محور با هدف برقراري امنيت پايدار در مناطق جرم خيز و با همکاري مردم محلات با پليس به صورت مستمر در طول سال اجرا مي شود.

سرهنگ اسدی  با اشاره به اظهار رضایتمندی شهروندان و مسئولین شهرستان از اجرای این طرح از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه امنیتی، فروش ومصرف مواد مخدر،سرقت، جرایم وناهنجاری های اجتماعی را ازطریق مرکز فوریت های پلیسی110 با ما در میان بگذارند.

________________

دستگيري 3 سارق و 21متهم تحت تعقیب در نور 

فرمانده انتظامي شهرستان نور از دستگيري 3 سارق و خرده فروش مواد مخدر در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت محله محور در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علی اکبر قلی پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستاي مطالبات مردمي و برخورد با مخلان نظم و امنيت، طرح ارتقاء امنيت محله محور با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان چمستان به مرحله اجرا در آمد.

وي ادامه داد: ماموران این فرماندهی در اجراي اين طرح ضمن هماهنگی با مرجع قضائی موفق به شناسايي و دستگيري 3 سارق ،یک خرده فروش مواد مخدر،21متهم تحت تعقیب و جمع آوری 4معتاد متجاهر شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نور گفت: کشف1دستگاه موتور سيکلت و 4دستگاه خودرو، به همراه یک نفر خرده فروش مقدارقابل توجه انواع مواد مخدر از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ قلی پور در پایان با بیان اینکه تمامی متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند خاطر نشان کرد: اجرای طرح های امنیت محله محور با هدف ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با متخلفان همچنان ادامه خواهد داشت و شهروندان نیز می توانند با اطلاع موارد مشکوک به مركز فوريت هاي پليسي 110، پلیس را در این امر مهم یاری دهند.

________________

اجراي طرح امنيت محله محور در شهرستان  محمودآباد 

 فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگيري 17 نفر در اجراي طرح امنيت محله محور آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبر، گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در قالب طرح امنيت محله محور توسط تابعه انتظامی در سطح شهر و روستا های محمودآباد به اجرا در آمد.

وي افزود: در اجراي اين طرح ماموران این فرماندهی موفق به دستگیری، 3 معتاد متجاهر ، 5 سارق حرفه ای، 9 مجلوب فراری و کشف یک و نیم تن چوب قاچاق، دو قبضه اسلحه شکاری و توقیف 5 دستگاه خودرو شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد ادامه داد: طرح امنيت محله محور با هدف برقراري امنيت پايدار در مناطق جرم خيز و با همکاري مردم محلات با پليس به صورت مستمر در طول سال اجرا مي شود.

سرهنگ حسین زاده با اشاره به اظهار رضایتمندی شهروندان و مسئولین شهرستان از اجرای این طرح از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه امنیتی،فروش ومصرف مواد مخدر،سرقت،جرائم وناهنجاریهای اجتماعی را ازطریق مرکز فوریت های پلیسی110با ما در میان بگذارند.

وي ادامه داد: ماموران این فرماندهی در اجراي اين طرح ضمن هماهنگی با مرجع قضائی موفق به شناسايي و دستگيري 3 سارق ،7 خرده فروش مواد مخدر،5 نفر مجلوبین متواری وتحت تعقیب و جمع آوری 7 معتاد متجاهر شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن گفت: توقیف2 دستگاه موتور سيکلت و 3 دستگاه خودرو، و کشف یک قبضه اسلحه غیر مجاز به همراه مقادیر قابل ملاحضه ای انواع مواد مخدر از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ دیلمی در پایان با بیان اینکه تمامی متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند خاطر نشان کرد: اجرای طرح های امنیت محله محور با هدف ارتقاء امنيت اجتماعي و برخوردبامتخلفان همچنان ادامه خواهد داشت و شهروندان نیز می توانند با اطلاع موارد مشکوک به مركز فوريت هاي پليسي 110، پلیس را در این امر مهم یاری دهند.

________________

یک تن و 500 کیلوگرم سیم برق سرقتی در قائم شهر 

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف یک تن و 500 کیلوگرم سیم برق مسروقه از یک کامیون در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی خادمی در تشریح این خبرگفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامي این فرماندهی قرار گرفت.

وي در ادامه افزود: ماموران کلانتري 11 قائم شهر با انجام اقدامات اطلاعاتي و گشت‌زني فعال و هدفمند یک کامیون که حاوی سیم برق هوایی بود را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی قائم شهر با بیان اینکه ماموران با هماهنگی قضائی کامیون موصوف توقیف و راننده و سرنشین آن را دستگیر کردند، گفت: ماموران در بازرسي از کامیون توانسند یک تن و 300 كيلوگرم سيم هوایی مسروقه را كشف کردند.

سرهنگ خادمی در خاتمه اظهار داشت : در همین راستا پرونده تشکیل مالخر شناسایی و متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

_______________

پلمپ 12 واحد صنفی در اجرای طرح عفاف و حجاب در آمل 

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از پلمپ 12 واحد صنفی در اجرای طرح عفاف و حجاب خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار، بیان داشت: در راستای پاسخ به دغدغه و مطالبات مردمی و برخورد با کشف حجاب و بدپوششی که این روزها موجب نگرانی مردم شده بود، طرح عفاف و حجاب در شهرستان آمل اجرا شده و تعداد 12 واحد صنفی در یکی از پاساژهای شهرستان پلمپ شد.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد پلیس در طول این مدت نشان داده که در راستای مأموریت خود قاطع بوده و هیچ تعارف و مماشات با هنجارشکنان ندارد، گفت: رعایت عفاف و حجاب از جمله مطالبات آحاد مردم بوده و پلیس برابر وظیفه قانونی خود با جدیت در این راستا ورود کرده است.

فرمانده انتظامی آمل در پایان داشتن اراده را مهمترین رکن در راستای ترويج فرهنگ عفاف و حجاب عنوان کرد و گفت: برای احیای عفاف و حجاب ، اراده همگانی و اجماع عمومی نیاز ضروری جامعه است و در اجرای طرح عفاف و حجاب؛ مردم اصلی ترین پشتیبان فراجا هستند.

________________

دستگیری 3 مخل نظم و امنیت عمومی در ساری 

فرمانده انتظامي شهرستان ساری از دستگیری 3 نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله حسن زاده در تشريح جزئیات اين خبر، گفت: در پی  درگیری 3 نفر از اراذل و اوباش نوظهور در  جاده دریای ساری ، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 13 قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، بلافاصله ماموران کلانتری 13 و پایگاه اطلاعات این شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند  و در عملیاتی ضربتی متهمان را  زمینگیرکردند.

سرهنگ حسن زاده از دستگیری این افراد که با ایجاد شرارت ، درگیری و تخریب  شیشه خودروها موجب  رعب و وحشت مردم و ساکنان بومی منطقه شده بودند خبر داد و اظهار داشت:  در بازرسی به عمل آمده از خودروی متهمان چندین قبضه سلاح سرد چاقو و  قمه  کشف شد .

فرمانده انتظامي شهرستان ساری با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: پليس با بکارگيري تمام توان عملياتي و انتظامي خود در تامين نظم و امنيت شهروندان، اجازه سلب آسایش و آرامش مردم را به کسی نخواهد داد و کسانی که بخواهند به هر نحوی موجب رعب و وحشت در بین مردم شوند قطعا با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد.

________________

اجراي طرح امنيت محله محور در شهرستان سیمرغ

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از دستگيري 27 متهم در اجراي طرح امنيت محله محور در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین اسدی در تشریح این خبر، گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در قالب طرح امنيت محله محور در سطح شهر و روستا های سیمرغ  به اجرا در آمد. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار