رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی نسبت به افزایش مصرف فست فودها، مواد افزودنی، نوشابه های رنگارنگ و آبمیوه های صنعتی در جامعه، آنها را موادی زیان آور برای سلامت جامعه برشمرد و بر جایگاه مهم تغذیه در سلامت جامعه و نسل های آینده تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 19 June 2023

تابناک فارس به نقل از پیام خبر: دکتر سید وحید حسینی در نشست شورای عالی غذا و تغذیه دانشگاه با تاکید بر جایگاه مهم تغذیه در سلامت جامعه و نسل های آینده گفت: با رفع مشکل غذا و تغذیه در سطح جامعه، بزرگ ترین گام برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و اولویت بهداشت بر درمان برداشته می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی نسبت به افزایش مصرف فست فودها، مواد افزودنی، نوشابه های رنگارنگ و آبمیوه های صنعتی در جامعه، آنها را موادی زیان آور برای سلامت جامعه برشمرد.

او اضافه کرد: غذا و تغذیه سالم موضوعی فراتر از برگزاری نشست است و باید آن را به عنوان یک وظیفه و تکلیف نگاه کنیم و با مشارکت نهادها و سازمان های مرتبط، برای اصلاح الگوی غذایی مردم و حرکت به سمت استفاده از مواد خوراکی سالم، تلاش شود.

توزیع نان کامل، هدفی رو به توسعه در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: استان فارس در زمینه تولید و توزیع نان کامل پیشرو است و در حال حاضر 15 نانوایی در فارس نان کامل به مردم ارایه می کنند که این تعداد به زودی به 20 نانوایی افزایش می یابد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در فازهای بعدی نیز تعدادی نانوایی در هر فاز به این تعداد افزوده می شود.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به فعالیت کارخانه تولید نان و محصولات ویژه بیماران مبتلا به سلیاک گفت: تاکنون هزار بیمار مبتلا به سلیاک در استان فارس شناسایی شده اند و موضوع حمایت از بیماران سلیاک یکی از برنامه های مهم و ضروری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه سلامت غذایی است.

او اضافه کرد: همچنین واحدهای تولید کننده محصولات سلیاک در استان نیز مورد حمایت دانشگاه قرار دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار