مدیرعامل توزیع برق کرمانشاه خبر داد؛
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: رشد ۵۴ درصدی مصرف برق در استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته با افزایش ۵۴ درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ 17 June 2023

محمد مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه به همراه استان‌های ایلام و کردستان با رشد ۵۴ درصدی مصرف برق در صدر استان‌های با مصرف بالای برق قرار دارند.

وی افزود: وزارت نیرو امسال ۱۴۰ برنامه عملیاتی برای عبور از دوره اوج مصرف برق در تابستان تدوین کرده است که یکی از برنامه‌های اصلی این طرح پاداش به مشترکین خوش مصرف خانگی است به طوری که اگر مشترکین نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند مشمول دریافت پاداش می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان کرد: مشترکان با کاهش مصرف برق خود می‌توانند در ازای کاهش هر کیلووات ساعت برق از ۲ هزار تومان تا ۵۰۰ تومان پاداش کاهش مصرف را دریافت کنند که میانگین مصرف مشترکین در سال گذشته نسبت به امسال هم در این پاداش در نظر گرفته می‌شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی روز چهارشنبه گذشته نسبت به روز قبل از آن ۲۸ مگاوات افزایش مصرف را در استان کرمانشاه شاهد بودیم که این خود باعث بالا رفتن مصرف برق در استان کرمانشاه در مقایسه با سطح کشوری بود.

مرادی الگوی تعریف شده برای استان کرمانشاه در مناطق معتدل را ۳۰۰ کیلووات عنوان کرد و افزود: این الگو برای مناطق گرمسیری استان کرمانشاه با توجه به گرمای بیشتر یک هزار کیلوات است.

وی در ادامه توصیه‌هایی برای کاهش مصرف داشت که از جمله می‌توان به سرویس کولر آبی، قرار دادن کولر آبی در دور کند، قرار دادن سایه بان برای کولر، استفاده بیشتر از روشنایی طبیعی با کنار زدن پرده‌ها و همچنین استفاده از لامپ‌های کم مصرف اشاره داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در پایان از مشترکان خانگی تقاضا کرد تا با کاهش مصرف خود مانند سال گذشته تابستانی بدون خاموشی را سپری کنیم و همچنین از پاداش خوش مصرفی وزارت نیرو بهرمند شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار