رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز از کشف گونه هایی کم نظیر از حیات وحش و تاکسیدرمی گونه های در معرض خطر انقراض خبر داد که در دو عملیات جداگانه کشف شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ 12 June 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: کامران اسلاملو با اعلام این خبر که گونه های حیات وحش به صورت قاچاق در یک باشگاه اسب سواری و گونه های تاکسیدرمی نیز در یک منزل نگهداری می شدند و در بازرسی از این محل ها کشف و ضبط شدند، از شهروندان درخواست کرد هرگونه تخلف محیط زیستی را به اداره‌ محیط زیست شیراز یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه اضافه کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته یگان حفاظت محیط زیست شیراز در بازرسی از یک واحد باشگاه اسب سواری موفق به کشف و ضبط تعداد یک فرد فلامینگو، یک فرد خدنگ، یک فرد سنقر تالابی، چهار فرد لاک پشت ممهیزدار شدند.

وی ادامه داد: همچنین در بازرسی از منزل شخصی که مبادرت به تاکسیدرمی غیرمجاز حیوانات وحشی می کرد گونه های در معرض خطر انقراض شامل،گونه های حفاظت شده و حمایت شده و تعداد ۳۸ گونه جانوری اعم از پستاندار، خزندگان و پرندگان کشف شد.

اسلاملو ادامه داد: مراتب صورت جلسه شده است تا اقدامات قضایی پیگیری و دنبال شود، ضرر و زیان حیوانات مذکور حدود ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه قاچاق حیوانات و حیات وحش آسیب جدی به چرخه محیط زیست می زند اضافه کرد: حیوانات زیبای حیات وحش که قاچاق می شود، حیواناتی هستند که در بدو تولد از مادر و زیستگاه اصلی خود جدا شده و یا به طور غیر مجاز شکار شده‌اند و به صورت تاکسیدرمی با قیمت بالا به فروش می رسد شاید صحنه‌ای فانتزی باشد ولی نابودکننده حیات وحش و محیط زیست خواهد بود.

این مقام مسوول با اشاره به زیان های قاچاق حیوانات حیات وحش که در بیشتر موارد خطر انقراض آنها وجود دارد افزود: از پرندگان شکاری تا گربه‌سانان و خزندگان که با شرایط نامناسب از زیستگاه امن خود جدا می‌شوند و با عذابی در این چرخه قاچاق قرار می‌گیرند، این چرخه ناسالم در کل دنیا هم وجود دارد که جامعه ما هم از این قاعده جدا نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار