مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: با هدف کمک به تامین مسکن خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در شیراز، زمین به سرپرست این خانوار‌ها واگذار می شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 08 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به کمبود زمین در شیراز برای اختصاص به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، گفت: با پیگیری‌های انجام شده قرار است این نیاز با تغییر کاربری اراضی در صدرا تامین شود.

زهرا یقطین افزود: استان فارس به عنوان یکی از استان‌های پایلوت در اجرای طرح جامع حمایت از زنان سرپرست خانوار در مرحله آموزش راهبران و شناسایی این گروه از بانوان قرار دارد.
یقطین با بیان اینکه در قالب این طرح ۱۷ استان کشور قرار است به صورت پایلوت برای توانمندسازی و حمایت از ۱۵ هزار بانوی سرپرست خانوار اقدام کنند، افزود: سهم استان فارس در این طرح ۷۸۰ نفر است.
وی ادامه داد: در این طرح قرار است پس از احصای شناسنامه‌ای از شرایط و ابعاد زندگی هر یک از این خانواده‌ها، راهبری برای پشتیبانی در کنار بانوی سرپرست خانوار قرار گیرد و پس از توانمندسازی با دریافت تسهیلات اشتغالزایی به خود اتکایی برسد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: اعتبارات بلاعوض برای دوره حل مشکلات و توانمندسازی این بانوان پیش‌بینی شده که به تازگی تامین شده است.
او اعلام کرد: پارسال برای نخستین بار بهزیستی موفق شد ۹۲ درصد و کمیته امداد ۱۰۰ درصد اعتبارات اختصاص داده شده بانک‌ها به مشاغل خانگی را جذب کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار