امام جمعه ایوان اظهار داشت :بیش از پنجاه محصول از بلوط تولید شده است، ما به دنبال این هستیم که بلوط نه به عنوان یک کار محدود بلکه به عنوان یک اقتصاد مطرح شود، به عنوان یک موضوع بسیار موثری در ایجاد اشتغال مطرح شود، به عنوان یک اقتصاد و مهم به عنوان صادرات مطرح شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ 18 May 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام علی حیدری  در نشست اقتصاد بلوط  گفت :  گذشته بلوط به عنوان خوراک دام، به عنوان تفنن و یک تفریح و استفاده از سایه درخت، به عنوان یک دارو برای برخی از بیماری ها و استفاده محدود صنعتی عبور کرده ایم، امروز باید فصل جدیدی برای بلوط در استان در نظر گرفت.

وی افزود :  امروز کاری که روی بلوط به عنوان یک کار و دانش بنیان صورت گرفته است می‌توان از آن به عنوان نان ،غذا و حتی دارو استفاده کرد، بلوط بیش از پنجاه خاصیت شناخته شده دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها تاثیر دارد، کاری که ما امروز انجام داده ایم، بدیل کردن بلوط به عنوان غذا و به عنوان خوراک انسان است.

امام جمعه ایوان ادامه داد :  بلوط می تواند یک اشتغال فراگیر و صنعت فراگیر در استان ایلام مطرح شود و این استان پایه گذار این اقتصاد شود.

وی افزود :  بلوط یک محصول ارگانیک در طبیعت است که به بسیاری از عوامل تولید از جمله زمین کشاورزی،آب و کود نیاز ندارد بلکه در طبیعت وجود دارد و با هزینه های کم می‌توان از این محصول فرآورده های زیادی را تولید کرد.

 وی ادامه داد : هدف بزرگ ترسیم شده این است که در یازده استان زاگرس نشین که بحث صادرات زاگرس مطرح شود که نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه زاگرس خواهد داشت./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار