مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مهم‌ترین هدف رتبه‌بندی این بود که دیگر معلم کارمند نیست و باید با اعضای هیئت‌علمی دانشگاه مقایسه علمی و مادی شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰ 14 May 2023

محمدرضا ابراهیمی در سلسله‌نشست‌های مدیران مدارس استان با مدیرکل در سمیرم اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از اثرگذارترین جایگاه‌هاست و خدا را شاکریم که برای سومین بار به سمیرم، شهرستان هزارچشمه و خاستگاه جهانگیرخان قشقایی سفر کردیم تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گیریم.

وی گفت: در دوران کرونا جامعه‌پذیری دانش‌آموز از فضای مجازی به بالاترین حد خود رسید و مسائل و مشکلات تربیتی و آموزشی عدیده‌ای را برای دانش‌آموزان ما ایجاد کرده است و ما باید تلاش کنیم تسلط فکری که دشمن از طریق فضای مجازی بر روی دانش‌آموزان ایجاد کرده است را با آموزش و پرورش توأمان کنیم.

ابراهیمی اذعان داشت: گرایش به علوم پایه به‌ویژه درس ریاضی کم شده است که نیاز است به این موضوع توجه ویژه شود و همچنین درصد آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در شهرستان و استان باید توسعه پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: در حال حاضر در استان اصفهان سالانه به طور متوسط حدود ۱۵ هزار معلم کسری داریم که ناچاریم از مسیرهای ناپایدار تأمین معلم، آن را انجام دهیم؛ البته در این مسیر با عنایت ویژه دولت به آموزش و پرورش چند مجوز استخدامی اخذ شده است تا این بخشی از این کسری جبران شود.

وی تصریح کرد: در خصوص نیروهای خدماتی نیز فراخوان در ماه‌های آتی جهت استخدام اعلام خواهد شد تا بتوانیم جبران بخشی از این کسری نیروی خدماتی در مدرسه را داشته باشیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس به شادابی و نشاط در مدارس توجه ویژه داشته باشند تا عنصر دانش‌آموز بتواند در آن رشد کند که در همین زمینه امروز جشنواره دختران آفتاب از سمیرم برگزار شد و امیدواریم در سطح استان تداوم داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار