استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث سایت پارک علم و فناوری در یاسوج اولویت مهم استان است.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ 14 May 2023

سیدعلی احمدزاده در نشست معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، معاون فناوری و نوآوری وزیرعلوم و مدیرکل پشتیبانی و نوآوری گفت: با وجود نبود زمین، اما برای احداث پارک علم و فناوری در یاسوج سه نقطه مهم مشخص شده است.
استاندار احداث پارک علم و فناوری یاسوج را در سه سایت ۷۰ هکتاری زمین واگذاری به دانشگاه یاسوج که برای کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی در اختیار دانشگاه قرار گرفته است، سایت پنج هزار متر مربع‌ای و یک قطعه پنج هکتاری سایت سپاه فتح استان را از مکان‌های تعیین شده عنوان کرد.
وی تصریح کرد: برای تامین منابع احداث پارک علم و فناوری در یاسوج از محل اعتبارات استانی و سفر دور دوم رئیس جمهور به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های استان در قالب مصوبات سفر ارائه خواهد شد.
استاندار ابراز داشت برای احداث پارک علم و فناوری در دیگر شهر‌های استان مشکل زمین نداریم.
دکتر احمدزاده از مسئولین این وزارتخانه خواست تا برای احداث پارک علم و فناوری در کنار دیگر منابع و اختصاص ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی به حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان همکاری لازم را در این استان داشته باشند.
استاندار موضوع دانش بنیان و فناوری را بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: اعتقاد و باور داریم و دیدگاه ما این است که از پارک علم و فناوری حمایت کنیم و برای تامین منابع هرجا طرفیت قانون بودجه وجود دارد بهره بگیریم.
معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران هم گفت: تنها راه صنعتی کردن کشور شرکت‌های دانش بنیان است.
زمانیان اظهار داشت: ۲۳ طرح کلان برای آینده پژوهشی کشور برنامه ریزی کردیم که تا ۲۰۵۰ اجرا و به نتیجه برسیم.
زمانیان عنوان کرد: برای صنعتی شدن دانشگاه چهار مرحله مد نظر است، توسعه پژوهشی، توسعه آموزش، کیفیت آموزشی، و فناوری است.
وی اظهار داشت: با اینکه یک درصد جمعیت دنبا را داریم، سال گذشته ۷۸ هزار مقاله یعنی معادل ۳،۷ درصد مقاله‌های دنیا را ارائه داده ایم.
زمانیان با بیان اینکه بیش از ۲ درصد دانشمندان جهان را داریم گفت: دانشگاه یاسوج که دانشگاه جوانی است در تراز خوبی قرار دارد و به خوبی توانسته رشد پیدا کند.
معاون وزیر علوم با اشاره به اجرای طرح مهمی در کشور به نام طرح سیمرغ خبر داد و گفت: این طرح را از استان‌های کمتر توسعه یافته شروع کردیم که از استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل پساب آب شیرین کن را داریم.
وی بیان کرد: به عنوان نمونه در طرح سیمرغ می‌توانیم در خصوص بیابان زدائی و همچنین خشکیدگی درختان بلوط کار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار