مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از ارائه ۱۴ خدمت دندانپزشکی به ۱۰ گروه از بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲ 13 May 2023

دکتر محمدرضا رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نیاز همه مردم به خدمات دندانپزشکی و اهمیت درمان‌های دندانپزشکی در بیماران خاص و صعب‌العلاج که به علت شدت بیماری و مزمن بودن، غالباً کمتر به درمان دندانپزشکی توجه می‌کنند، اداره‌کل بیمه سلامت خوزستان بخشی از هزینه‌های درمان دندانپزشکی بیماران خاص و صعب‌العلاج را متقبل شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۱ هزینه‌های این گروه از بیماران توسط این اداره‌کل در خوزستان پرداخت می‌شود و در برنامه‌ای جدید بسته خدمتی دندانپزشکی برای ۱۰ گروه از بیماران خاص و صعب العلاج فراهم و سازمان بیمه سلامت بخشی از هزینه‌های درمان دندانپزشکی را تا سقف تعیین شده متقبل می‌شود تا کمکی به این بیماران برای رفع نیازهای درمان دندانپزشکی شود.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز، مبتلایان به بیماری‌های متابولیک، پیوند و کاندید پیوند، پروانه‌ای، سرطان، روانی مزمن و اوتیسیم ۱۰ گروه از بیماران خاص و صعب العلاج هستند که سازمان بیمه سلامت بخشی از هزینه‌های درمان دندانپزشکی آن‌ها را متقبل شده است.

رضایی ادامه داد: افرادی که جزو این گروه‌های ۱۰ گانه هستند در صورت مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد، هزینه‌های آن‌ها به صورت بیمه در قالب بسته خدمتی تعیین شده محاسبه می‌شود و در صورت مراجعه به مراکز غیر طرف قرارداد می‌توانند پس از دریافت خدمت با مراجعه به ادارات بیمه سلامت در سطح استان خوزستان و ارائه مستندات، هزینه‌های خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم در ماه‌های آینده علاوه بر افزایش تعداد گروه‌های تحت پوشش دندانپزشکی، سقف ریالی و پوشش نیز افزایش یابد.

رضایی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴ خدمت دندانپزشکی در تعهد بیمه پایه است و مراجعان از طریق مراکز طرف قرارداد، خدمات دندانپزشکی خود را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ضمن دعوت از همه دندانپزشکان عمومی و تخصصی مطب‌دار استان برای همکاری با این سازمان افزود: در حال حاضر امکان عقد قرارداد به صورت حضوری و الکترونیک برای متقاضیان دندانپزشک فراهم است.

وی افزود: به منظور عقد قرارداد به صورت الکترونیک، موسسات درمانی می‌توانند به آدرس اینترنتی eservices.ihio.gov.ir/psc مراجعه و فرآیند عقد قرار را به صورت غیر حضوری طی کنند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار