دستور رئیس کل دادگستری اصفهان ؛
در پی وصول گزارشاتی مبنی بر وقوع تخلف در حوزه فروش بلیط هواپیما از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی اصفهان، رئیس کل دادگستری دستور پیگیری و رسیدگی سریع به این موضوع را صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ 12 May 2023

حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در نشست شورای مدیران قضایی استان در این خصوص بیان کرد: بر اساس گزارش های واصله برخی از شرکت‌های هواپیمایی در سطح استان با بهره گیری از دلالان اقدام به راه‌اندازی بازار سیاه و نیز افزایش خودسرانه قیمت‌های بلیط هواپیما کرده که در روز‌های گذشته مشکلاتی را برای مسافران و زائران حرم رضوی (ع) ایجاد کرده بود.

وی خطاب به کلیه دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان یادآور شد: در راستای حفظ حقوق عامه و با توجه به اهمیت موضوع، با انجام تحقیقات و بررسی عملکرد این شرکت ها، با متخلفان برابر مقررات و قوانین برخورد قاطع از طریق مراجع قانونی از جمله تعزیرات حکومتی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی استان در برخورد با متخلفان و متعرضان به حقوق عمومی و بیت المال قاطع است و اجازه نخواهد داد معدود افراد سودجو موجبات نارضایتی عمومی را فراهم آورند.

شایان ذکر است در پی صدور دستور رئیس کل دادگستری استان در این خصوص جلسه ویژه از سوی دادستان مرکز استان و با حضور دادستان، مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان و تنی چند از مدیران و مسئولان متولی هواپیمایی استان تشکیل، و تصمیماتی در خصوص نحوه نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و دلالان این حوزه که در قالب فروش بلیط چارتری هواپیما اقدام به گرانفروشی و تخلف از نرخ‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری می‌کنند، اتخاذ شد.

 بر همین اساس گشت‌های نظارتی تعزیرات حکومتی با هماهنگی مقام قضایی و معاون حقوقی عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در سطح شهر فعال و در اولین اقدام ۴ دفتر هواپیمایی متخلف، شناسایی و از سوی تعزیرات حکومتی پلمب شد و تحقیقات بیشتر در خصوص فرآیند عملکرد غیر قانونی این شرکت‌ها همچنان ادامه دارد و دادستان مرکز استان نیز در خصوص شکایت‌های ارسالی از سوی شهروندان وفق مقررات جهت رسیدگی قضایی اعلام آمادگی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار