دهمین کنگره بین‌المللی طب تولید مثل و پنجمین کنگره ژنتیک تولید مثل با حضور متخصصان برجسته 20 کشور جهان به میزبانی پژوهشکده علوم تولید مثل این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 11 May 2023

دکتر علی‌محمد عبدلی در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد علمی و فوق تخصصی، اظهار کرد: مبادله تازه‌ترین پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی و تخصصی برای فرزندآوری زوج‌های نابارور و حمایت مالی و معنوی از آن‌ها مهمترین هدف این رویداد است.

وی افزود: گسترش علوم و تجارب جدید در زمینه ناباروری، معرفی دستاوردهای ۴۰ سال پژوهش، آموزش و درمان در مرکز تحقیقاتی درمانی ناباروری یزد و بهره برداری از روش‌های جدید درمان ناباروری بین المللی طب تولید مثل از دیگر اهداف این کنگره بین المللی است.

 دبیر اجرایی این کنگره، مباحث مرتبط با علم تولید مثل نظیر آندرولوژی، ارولوژی، ایمنولوژی، سقط مکرر، روانپزشکی ناباروری، اهدای جنین و رحم اجاره‌ای از جمله محورهای این رویداد بین المللی است، گفت: حضور متخصصان و اساتید۲۰ کشور جهان از جمله ویژگی های این رویداد است.

دکتر عبدلی با بیان این‌که این کنگره در سالن دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار می شود، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در مجموع ۸۰۰ متخصص و محقق از داخل کشور و ۲۰ کشور دنیا در این همایش شرکت کنند.

وی ضمن تشریح برخی از برنامه‌های این کنگره از جمله برگزاری پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، یاداور شد: نمایشگاهی نیز در حاشیه این رویداد علمی در محل برگزاری این کنگره دایر خواهد شد.

دکتر «راضیه دهقانی فیروزآبادی» دبیر علمی این دوره از کنگره نیز با اشاره به محورهای این رویداد علمی اظهار کرد: در مجموع قریب ۴۰۰ مقاله توسط سایت کنگره دریافت و پس از داوری در نهایت ۲۲۵ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر برای ارائه در کنگره انتخاب شد.

وی از سخنرانی ۲۰ مدعو از کشورهای مختلف از جمله استرالیا،‌ مالزی، اندونزی، کانادا، آمریکا، افغانستان، چین، ترکیه، برزیل ، انگلستان، هند، قطر، لهستان، ایتالیا، سوئد، عمان و امارت متحده عربی به صورت مجازی خبر داد و گفت: علاوه بر این ۴۳ سخنران داخلی نیز در این کنگره سخنرانی خواهند داشت.

دهقانی فیروزآبادی  با اشاره به دانشجو محور بودن این کنگره، خاطرنشان کرد: ۲۶ سخنرانی دانشجویی و ۱۷ سخنران دانشجویی برگزیده نیز در این دوره خواهیم داشت و برگزیدگان علاوه بر کسب جایزه نقدی، از سوی قطب درمان ناباروری کشور، گواهی دریافت خواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار