استاندار یزد با بیان اینکه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در جریان میزان پیشرفت پروژه‌ها قرار گیرند، گفت: هیچ گونه کوتاهی، تعلل و بهانه در معطل ماندن پروژه‌های مسکن قابل قبول نیست.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ 11 May 2023

مهران فاطمی در نشست شورای مسکن استان یزد با اشاره به افزایش سقف وام طرح‌های نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در اصلاحیه‌های صورت گرفته نکات لازم برای رفع تمامی مشکلات دیده شده و تا حد بسیار زیادی شرایط تسهیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موارد مطرح شده در این رابطه هیچ بهانه ای برای انجام کار باقی نمی ماند و لازم است که همه با تمام توان در راستای اجرای این پروژه‌ها اقدام کنند.

استاندار یزد گفت: یکی از مسائل مهم در ارتباط با شورای مسکن استان این است که عرصه این شورا به هیچ عنوان عرصه توصیه نیست بلکه عرصه باید و نباید است.

فاطمی بیان کرد: هر کاری که باید انجام شود اگر پیگیری نشد حتما باید اعلام شود تا در صورت نیاز حتی با خاطیان برخورد لازم هم صورت پذیرد نه اینکه پس از پنج ماه کم کاری یا تاخیر در شورا مطرح شود.

وی افزود: شرح وظایف و دستورالعمل‌ها به صورت کامل و شفاف باید بیان شود و مرحله به مرحله طبق برنامه باید این موضوع دنبال شود و به هیچ عنوان نباید در برابر کم‌کاری‌ها سکوت کرد.

استاندار یزد با اشاره به اینکه الان مردم از روند اجرای پروژه‌های مسکن اطلاعی ندارند گفت: تمامی افرادی که ثبت نام کرده و متصل به پروژه‌های مسکن شده‌اند باید در برنامه زمان‌بندی از روند کار پروژه اطلاع پیدا کنند و در جریان تمامی مسائل مرتبط با آن قرار گیرند.

فاطمی بیان کرد: در این رابطه لازم است نهضت تبیین شکل بگیرد و حتی افرادی که مراحل ساخت مسکن آنها آغاز نشده اما مرتبط به پروژه هستند باید در جریان مراحل کار پروژه خود قرار گیرند.

وی ادامه داد: هیچ شخصی هم حق عدول از مصوبات شورای مسکن را ندارد و در صورتی که چنین چیزی مشاهده شود حتما باید برخورد انجام شود.

استاندار یزد اظهار داشت: حجت بر تمامی ما در ارتباط با بحث نهضت ملی مسکن تمام شده و تمامی مشکلات با توجه به مصوبات انجام شده در کشور رفع شده و به هیچ عنوان نباید کار را معطل بگذاریم.

فاطمی تاکید کرد: رئیس جمهور نسبت به تعهداتی که به مردم داده صادق‌الوعد است و با فراهم کردن شرایط پیگیری لازم را انجام می‌دهند تا بتوانیم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را طبق آنچه به مردم قول داده شده انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن باید بحث اختصاص زمین برای مسکن را مطابق با شرایط قانونی تسریع کند گفت: بنیاد مسکن موظف است برای مهاجرت معکوس به روستاها، تا سقف 500 متر زمین واگذار کند و البته باید نظارت لازم انجام شود که فسادی در این رابطه انجام نشود و هر کسی زمین دریافت می‌کند در روستا مستقر شود.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه جلسات شورای مسکن استان یزد به صورت ثابت و در زمان مشخص برگزار می‌شود عنوان کرد: هیچ یک از مدیران عضو شورا حق ندارند که در زمان این نشست جلسه دیگری بگذارد و حتما باید شخصا در جلسه حضور داشته باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار