نشست تخصصی اداره کل امور اقتصاد و دارایی
نشستی تخصصی با حضور برخی مدیران دستگاه‌های مرتبط با بحث توسعه، اشتغال و سرمایه گذاری در اداره کل امور اقتصادی و دارایی و به ریاست مدیر کل این دستگاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱ 10 May 2023

سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف خصواصا استفاده از ظرفیت‌های منابع سرمایه‌ای غیر از منابع دولتی، مستلزم ایجاد برخی زیرساخت‌ها و تمهیدات است نکته‌ای که به پاشنه آشیلی در کشور و به تبع آن کهگیلویه و بویراحمد شده است.
برنامه ریزی برای حذف موانع سرمایه گذاری یکی از اقداماتی است که یک مدیر در تراز انقلاب اسلامی می‌تواند انجام دهد تا سهمی از هموار نمودن مسیر توسعه داشته باشد.
نشستی تخصصی با حضور برخی مدیران دستگاه‌های مرتبط با بحث توسعه، اشتغال و سرمایه گذاری در اداره کل امور اقتصادی و دارایی و به ریاست مدیر کل این دستگاه برگزار شد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد، هدف از برگزاری این نشست را بررسی موانع سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی و اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: متاسفانه طولانی شدن فرایند یک سرمایه گذاری برای فرد سرمایه گذار به گونه‌ای است که در بسیاری موارد خود عاملی برای عدم جذب سرمایه در استان می‌شود.
طاهر شریف پور گفت: بار‌ها در جلسات کارشناسی که با حضور سرمایه گذاران و کارشناسان برگزار شده است نسبت به تعلل در اقدام و وجود موانع در مسیر جذب سرمایه مطرح شده است، اما متاسفانه آنگونه که انتظار می‌رفت نسبت به حذف این موانع اقدامی صورت نگرفته است.
شریف پور افزود: صدور مجوز و برخی موارد مورد نیاز در مقابل یک سرمایه گذار آنقدر در گیر و دار بروکراسی ااری معطل می‌ماند که برخی موارد این مشکلات باعث انصراف از سرمایه گذاری می‌شو د.
وی ادامه داد: در دولت آیت الله رئیسی و به تبع آن تاکیدات استاندار کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر تسهیل در مسیر سرمایه گذاری و لزوم تغییر در وضعیت موجود به نفع جذب سرمایه گذارانبه استان باعث تشکیل این جلسه و دعوت از مدیران و کارشناسان مرتبط شد.
شریف پور گفت: یکی از مهمترین دستور کار‌های این نشست موضوع اهمیت تدوین اطلس سرمایه گذاری خارجی بود که نهایتا با مصوبه‌ای الزام دستگاه‌ها به انجام اقدامات لازم برای این موضوع را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به این نکته که پیشرفت در حوزه کاری و موفقیت در عملکرد هر دستگاه مستلزم توسعه سرمایه گذاری است، افزود: جمع بندی و تحلیل داده‌ها، مشارکت فعال و هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با بحث سرمایه گذاری از جمله اقداماتی است که انتظار می‌رود پس از مصوبات این نشست موجب تسهیل در امر سرمایه گذاری در استان شود.
شریف پور در پایان گفت: با توجه به لزوم تسهیل در امر سرمایه گذاری، اداره کل امور اقتصادی و دارایی مصمم است متناسب با سیاست‌های اعلامی دولت مردمی هم در بحث شفافیت و هم در بحث تسهیل گری همه اقدامات لازم را انجام دهد و خصوصا در بحث شفافیت در شان نظام اسلامی هم مانع سوء استفاده افراد منفعت طلب از فرصت‌ها شود و هم تسهیل گری مورد نیاز برای جذب سرمایه گذاری را با تدوین و اجرای دقیق اطلاس سرمایه گذاری خارجی را در دستور کار داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار