با وجودی که هنوز ۲ هفته تا پایان لیگ دسته اول فوتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور ( جام آزادگان ) در فصل جاری باقی مانده ، تیم چادرملو اردکان با کسب ۴۴ امتیاز در مکان ششم جدول رده‌بندی قرار دارد و در رسیدن به مرحله پلی‌آف ناکام مانده است.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ 06 May 2023

تا پایان هفته سی و دوم لیگ دسته اول فوتبال کشور تیم شمس آذر قزوین با کسب ۶۱ امتیاز در صدر گروه است و جواز حضور در لیگ برتر کشور در فصل آینده را کسب کرد و تیم‌های استقلال خوزستان با ۵۱ و همچنین تیم فجر شهید سپاسی شیراز با ۴۹ امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند.

همچنین تیم‌های سایپا تهران با ۴۶ امتیاز، خیبر خرم‌آباد با ۴۵ و تیم چادرملو اردکان با ۴۴ امتیاز به ترتیب در رده‌های چهارم تا ششم جدول رده بندی لیگ قرار دارند و عملا با وجودی که هنوز ۲ هفته تا پایان مسابقات باقی است تنها نماینده فوتبال یزد هیچ شانسی برای رسیدن به پلی‌آف ندارد.

تیم چادرملو اردکان تا پایان لیگ امسال ۲ مسابقه دیگر به ترتیب مقابل تیم‌های چوکا تالش و خلیج فاس ماهشهر پیش‌رو دارد که برای حتی در صورت کسب پیروزی بر حریفان با توجه به وضعیت جدول هیچ امیدی برای حضور در پلی‌آف ندارد و باید مسابقاتی تشریفاتی برگزار کند.

۲ مسابقه تشریفاتی چادرملو

تیم چادرملو در آخرین مسابقه خود در چهارچوب هفته سی و دوم لیگ دسته اول قهرمانی باشگاه‌های کشور( جام آزادگان ) در حضور جمعی از تماشاگران و مسئولان اجرایی و ورزشی در استادیوم شهید نصیری یزد مقابل استقلال خوزستان با نتیجه ۲ بر ۲ متوقف شد.

چادرملو با وجودی که در فصل جاری رقابت‌ها با به کارگیری کادرفنی و بازیکنان غیربومی برای رسیدن به لیگ برتر کشور هزینه‌های زیادی را صرف کرد تاکنون به نتایج مطلوب نرسیده و این شرایط موجب رنجش خاطر جامعه ورزش به خصوص علاقه مندان به فوتبال شده است.

چندین سال متوالی است که تیم‌های فوتبال استان یزد به خصوص در لیگ‌های دسته اول و دوم کشور به رغم سرمایه گذاری زیاد و جذب کادرفنی و بازیکنان غیربومی در رسیدن به لیگ‌های بالاتر ناکام می‌مانند و باید مجدد از ابتدای فصل به مسابقات ورود کنند.

بدون شک برای استان یزد که دارای ظرفیت‌های خوب انسانی، معدنی و دارای صنایع بزرگ و کوچک تولیدی و اقتصاد مناسبی در بین استان‌های کشور است به هیچ وجه قابل قبول و پذیرش نیست که هیچ تیمی در سطح بالای کشور نداشته باشد در حالی که برخی از استان‌های همجوار در این بخش دارای جایگاه مناسب هستند.

امیدواریم مسئولان فوتبال استان یزد با بهره‌گیری از نظرات سازنده کارشناسان، دلسوزان و فعالان این رشته نسبت به بررسی علت ناکامی‌های متمادی در سال‌های اخیر و فصل جاری لیگ‌ها و لیگ دسته اول اقدام تا از هدر رفتن مجدد سرمایه‌های یزد پیشگیری و بیش از این موجب دلزدگی و ناامیدی علاقه مندان نشود.

در رقابت‌های لیگ دسته اول امسال کشور تیم‌های خیبر خرم‌آباد، پارس جنوبی‌جم، چوکا تالش، شهرخودرو مشهد، قشقایی شیراز (چادرملو اردکان)، آرمان‌گهر سیرجان، شمس‌آذر قزوین، خوشه طلایی ساوه، شاهین بندرعامری، استقلال ملاثانی (پرسپولیس خوزستان)، سایپا، دریا بابل، استقلال خوزستان، شهرداری همدان، ون‌پارس اصفهان، فجرسپاسی شیراز، مس شهر بابک و شهرداری آستارا حضور دارد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اردکان در فصل جاری رقابت‌ها با خرید امتیاز باشگاه قشقایی شیراز در فصل جدید مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور حضور پیدا کرد و همچنین سعید اخباری به عنوان سرمربی تیم فوتبال چادرملو برگزیده شد.

سه تیم یزد در لیگ فوتبال کشور

هم‌اکنون تیم‌ فوتبال چادرملو اردکان در لیگ دسته اول، تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم و تیم‌ یزدلوله در لیگ دسته سه کشور به نمایندگی از این استان حضور دارد که قطعا سهم یزدی‌ها در سطح بالای این رشته قابل قبول نیست.

ظرفیت‌های بسیار خوبی در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد وجود دارد که اگر زمینه مشارکت صنایع و معادن در ورزش و این رشته‌ها حتی در چارچوب قوانین وضع شده فراهم شود شاهد یک تحول بزرگ و نقش‌آفرین در توسعه و تعالی فعالیت‌های مرتبط همراه با امور فرهنگی خواهیم بود.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد، دارای ۴۷ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی و ۲ هزار فضای ورزشی باز و مسقف در اختیار دارد.

استان یزد دارای یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار