معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن جشن های روز دختر در سراسر کشور، حدود ۴۰ کشور امسال میزبان سفیران کریمه اهل‌بیت(س) خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۰۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 03 May 2023

به گزارش تابناک قم، نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان قم در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

هادی محمود نژاد معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در این نشست اظهار کرد: امسال هماهنگی بهتری بین دستگاه‌های کشوری و استانی برای بزرگداشت دهه کرامت وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود برنامه های امسال بهتر از سال‌های گذشته انجام شود.

وی با بیان اینکه شعار «حضرت معصومه(س) بهترین دختر دنیا» شعار محوری روز دختر معین شده است، گفت:  شعار «اخلاق، نشاط و امیدآفرینی» هم به عنوان شعار دهه کرامت امسال تعیین شده و تمام اتفاقاتی که در کشور و استان می خواهد رقم بخورد باید با محوریت این شعار انجام شود.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه روز میلاد حضرت معصومه(س) روز یکشنبه است ولی برنامه‌های روز دختر از روز پنجشنبه قبل از آن شروع می شود، گفت: آستان مقدس حضرت معصومه(س) برنامه ریزی جامع و کاملی انجام داده تا با توجه به اتفاقاتی که در سال گذشته در کشور رقم خورده است امسال بیشتر به روز دختر پرداخته شود و جشن‌های این روز پر رنگ برگزار شود.

امسال ۴۰ کشور میزبان سفیران کریمه اهل بیت(س) خواهند بود

وی ادامه داد: در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن جشن‌های روز دختر در سراسر کشور سفیران کریمه به ۳۱ استان اعزام خواهند شد و حدود ۴۰ کشور امسال میزبان سفیران کریمه اهل‌بیت(س) خواهند بود.

محمودنژاد با بیان اینکه برنامه های جشن روز دختر در سه سطح استانی، ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است، افزود: درخواست آستان مقدس بانوی کرامت این است که ما حداقل تداخل برنامه‌های سازمان‌ها و نهادهای گوناگون با برنامه‌های حرم مطهر را داشته باشیم، مخصوصا برنامه اصلی در روز میلاد که بعد از ظهر روز دختر برگزار می‌شود و انعکاس کشوری خواهد داشت.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی با بیان اینکه همه ما به نوعی مدیون حضرت معصومه(س) هستیم و خاطره ای از کرامات ایشان برایمان اتفاق افتاده است، گفت: در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری آستان مقدس قم یک مجموعه ۴ جلدی از کرامات حضرت معصومه(س) در حال جمع‌آوری است که مجموعه بسیار تأثیر گذاری است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی دشمن برای زنان و دختران کشور رسالت سنگینی را در دفاع از هویت دختران بر عهده ما گذاشته است گفت: ما وظیفه داریم این رسالت را به نحو احسن انجام دهیم از این رو هماهنگی های لازم در سطح ملی انجام شده و امسال همه دستگاه‌های مربوطه و اعتاب مقدس پای کار خواهند بود و شاهد یک انسجام خوب برای برگزاری جشن‌های روز دختر هستیم .

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به شعار «حضرت(س) بهترین دختر دنیا» که برای روز دختر در نظر گرفته شده است، گفت: در راستای شعار روز دختر باید حضرت معصومه(س) به عنوان یک دختر الگو برای دختران امروز معرفی شوند.

اجرای پویش « بهترین دختر» در دهه کرامت

وی با اشاره به اینکه پویش «بهترین دختر» در سه بخش برای ایام دهه کرامت تعریف شده است گفت: بخش اول این پویش «فدای دخترم، فدای خواهرم» است که پدران، مادران و دیگر اعضای خانواده با دختران خانه با ذکر خوبی هایی که دارند ابراز محبت و ویدئوی آن را برای حرم مطهر بانوی کرامت ارسال می‌کنند تا یک موج تربیتی را در کشور رقم بزنند.

احمدی افزود: بخش دوم این پویش برگزاری جشن های دخترانه است که افراد می توانند کلیپ یا تصویری از آن بفرستند و در این پویش شرکت کنند و بخش سوم هم سرودی است که برای این روز تهیه شده و علاقه مندان می توانند با همخوانی آن سرود و ارسال کلیپ آن در سایت حرم مطهر در این پویش شرکت کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ دستگاه برای برگزاری هرچه بهتر جشن های روز دختر و دهه کرامت همراهی خواهند کرد، افزود: ۳۱ میز از طرف ۳۱ استان در حرم مطهر تعبیه شده که برنامه هایی که در استان ها می خواهد به انجام رسد را هماهنگ کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار