نخستین جشنواره نقاشي ديواري همدان به همت سازمان زيباسازي از مردادماه سال جاري كليد خورده و همچنان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 14 October 2015
نخستین جشنواره نقاشي ديواري همدان به همت سازمان زيباسازي از مردادماه سال جاري كليد خورده و همچنان در حال برگزاری است.

به گزارش "همدان نیوز"، مراسم افتتاحيه جشنواره طی مراسمی در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری با حضور هنرمندان رشته نقاشی و گرافیک، برگزار شد.

در ابتدای مراسم مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و شرکت کنندگان در این جشنواره به تبیین روند آماده سازی این مراسم پرداخت و ابراز امیدواری کرد این جشنواره بعد از جشنواره فیلم نوجوان و تئاتر کودک به سومین پیشامد مهم هنری همدان در مهرماه سال جاری تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان اضافه کرد:اطلاع رساني و فراخوان از طريق نصب بنر و پوسترهاي جشنواره و همچنين از طريق سايت سازمان انجام شد و در نهايت ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره از تاريخ 15 شهريورماه الي 12 مهرماه مقرر شد.

وحید علی ضمیر با بیان اینکه داوري آثار در تاريخ 13 مهر به تعداد 235 عدد توسط اساتيد بومي از جمله استاد كفشچيان مقدم و احمد فتوت و كشوري محمود صائمين انجام شد اضافه کرد:پس از اين مرحله كار معرفي ديوارهاي مورد نظر به هنرمندان منتخب انجام شد.

در پایان مراسم شرکت کنندگان با دریافت کارتهای شرکت در جشنواره و فرمهای ثبت نام، آماده انجام كارها شدند و دیوارهای مد نظر به اتفاق تیم هنری سازمان جهت شروع به کار به برگزیدگان معرفی شد.

شایان ذکر است این جشنواره از 15 تا 21 مهرماه ادامه دارد و در تاریخ 22 مهر ماه طی مراسم اختتامیه، از گرافیست برجسته همدانی، استاد قباد شیوا تجلیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری همدان با اشاره به برگزاری برگزاري نخستين جشنواره نقاشي ديواري در همدان گفت: در اجرای این جشنواره 26 نقاشی دیواری در نقاط مختلف شهر به طور همزمان انجام می شود.

وحید علی‌ضمیر با اعلام این خبر افزود: نخستين جشنواره نقاشي ديواري در دو بخش طراحي و كارگاه نقاشي به همت سازمان زيباسازي شهرداري همدان در حال برگزاری است.

علی ضمیر با بیان اینکه در اين جشنواره شهرداري به دنبال جذب ايده‌ها و طرحهاي خلاق در موضوع نقاشي ديواري و ارائه سبك‌هاي جديد نقاشي ديواري است اظهار کرد: پس از انتشار فراخون جشنواره با استقبال خوب هنرمندان از استانهای مختلف کشور قرار گرفت.

وی اظهار داشت: برای شرکت در این جشنواره که تنها سابقه برگزاری در تهران و چند شهر محدود را دارد استقبال گسترده‌ای شد به طوری که از شهرهای دیگری همچون کرمان، مشهد مقدس، کاشان و تهران نیز آثار دریافت کردیم.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري همدان با بیان اینکه داوران این جشنواره هنرمندان برجسته‌ای چون قباد شیوا و فتوت هستند، افزود: پس از فراخوان برگزاری این جشنواره 236 طرح به دبیرخانه ارسال شد و 26 گروه کار خود را در شهر شروع کرد به گونه ای که در یک هفته 26 نقاشی دیواری در نقاط مختلف شهر اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی همدان با اشاره به اینکه 22 مهر ماه اختتامیه ملی این جشنواره برگزار می‌شود، اضافه کرد: در کنار برگزاری این جشنواره بزرگداشت استان قباد شیوا هنرمند گرافیست برجسته کشور که همدانی است برگزار خواهد شد و از طرح‌های برگزیده نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار