کد خبر: ۱۱۰۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ 24 April 2023

اختصاصی هما خوزستان
مینا فراز

چاه های روباز فاضلاب از مشکلات دیرینه شبکه فاضلاب اهواز بوده است که معضلات متعددی را ایجاد می کرده است. گاها مسئولان برای حل آن وعده داده اند و اقداماتی هم انجام می شد که کافی نبود .

قصه چاه های روباز و بدون منهول فاضلاب در اهواز اینجا ختم نمی شود زمانی که داستان زندگی یک کودک با پایانی غمگین به فاضلاب روباز می رسد و یک سقوط به درون چاه خطی بر تمام خوشی های یک خانواده است . این قصه پر غصه متاسفانه بارها و بارها در این شهر تکرار شد.

این حوادث دلخراش واقعا همه مردم شهر را تحت تاثیر قرار می دهد یک کودک زمانی که در حال بازی کودکانه خود است و خوش و خرم در شهر قدم می زند به یکباره با سقوط به چاه فاضلاب به کام مرگ می رود و خانواده ای داغدار می شود. مقصر این داستان های شوم کیست؟

قربانی شدن کوکان بیگناه همه را نگران می کند برای جلوگیری از تکرار این حوادث باید تمهیدات ویژه ای در پروژه های آب و فاضلاب و شهرداری اندیشیده شود.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گقت: حادثه سقوط یک کودک دو و نیم سال به درون چاه فاضلاب اطلاع رسانی شده که سریع نیروهای در محل حادثه حاضر شدند جنازه دختر بچه در ارتفاع ۶ متری فاضلاب سقوط کرده بود که توسط نیروهای آتش نشان بیرون آورده شد.

در فروردین ماه نیز یک کودک هنگام بازی به درون چاه فاضلاب در کوی مدرس اهواز سقوط و جان خود را از دست می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: بلا فاصله پس از اطلاع دادستانی مرکز استان به این موضوع ورود پیدا کرد و با رسیدگی فوق العاده و اخذ نظر از کارشناسان و مشخص شدن مقصر حادثه و ارجاع پرونده به بازپرس ویژه تصمیمات لازم اتخاذ شد.

جعفری چگنی می گوید: درطی این ماه این دومین مورد سقوط کودکان در کانال‌های فاضلاب این منطقه است. طبق نظر کارشناسان علت این حادثه قصور سازمان آبفا بوده است از این رو متهم پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین قانونی بازداشت و روانه زندان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار