رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک گفت: ۱۱ طاووس در یکی از باغ‌های شهرستان قرچک کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 18 April 2023

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست قرچک، رسول منصوری روز سه‌شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران اجرایی یگان حفاظت این اداره در پی گشت و پایش حوزه استحفاظی، در یک باغ موفق به کشف و شناسایی ۱۱ عدد پرنده طاووس شدند که با هماهنگی به عمل امده با دادستان شهرستان قرچک پرنده ها تا طی شدن کامل پرونده قضایی در مراجع مربوطه توقیف شدند.

وی افزود: تمام این طاووس‌ها از گونه‌های غیربومی ایران و متعلق به حیات وحش است، بنابراین طبق ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید، خریدوفروش، تاکسیدرمی، عرضه، نگهداری، حمل، صادرات، واردات و صادرات جانوران وحشی زنده و کشته و اجزای آنها بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.

این مسئول خاطرنشان کرد: متخلفان به این آئین‌نامه علاوه بر جبران ضرر و زیان وارده، مشمول مجازات‌های موضوع ماده ۷ و۱۰ قانون شکار و صید می شوند.

منصوری یادآور شد: نگهداری هر گونه جانور وحشی بدون دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط‌ زیست غیرقانونی است و جرم تلقی می شود، همچنین باید توجه داشت حیوانی که از طبیعت گرفته شود و به اسارت برود، قابل برگشت به طبیعت نیست.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار