نماینده مردم ایلام در مجلس؛
نماینده مردم ایلام در مجلس گفت : پس از مطالبه و درخواست‌های مردمی، با دیدارهای متعدد با وزیر نیرو با احداث سد مخزنی چناره و پروژه احداث سدمخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی گدارخوش با ردیف اعتباری به بودجه ۱۴۰۲ موافقت شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ 14 April 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ بسطامی افزود : سد چناره با ایجاد چشم‌اندازی مناسب، پتانسیل توسعه گردشگری و توریسم را در منطقه ایجاد خواهد نمود و ساخت این سد به عنوان یک پروژه ملی و تاثیرگذار در تامین آب شرب شهرستان‌های ایلام، سیروان و چرداول و همچنین تامین آب صنعت و آبیاری اراضی شهرستان چرداول است که پس از اجرا و بهره‌برداری از این طرح بزرگ و موثر، تحولی اساسی در بخش صنعت و کشاورزی شهرستان چرداول و به تبع آن، رونق تولید، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه ایجاد در خواهد شد.

وی گفت :  پس از رایزنی‌ها و پیگیری مداوم از طریق وزارت نیرو و دیگر مبادی ذیربط و در دیدار با معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور، طرح احداث سد گدارخوش از میان بیش از ۲۰ سد در کشور نهایی شد و مشکل موافقت‌نامه طرح سد مخزنی گدارخوش نیز مرتفع شد.

بسطامی ادامه داد : پروژه احداث سدمخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی گدارخوش، آب کشاورزی ۶۸۰۰ هکتار از اراضی دشت مهران و صالح آباد و آب صنعت منطقه را تأمین و نقش کم‌نظیری در توسعه شهرستان مهران و بخش صالح آباد خواهد داشت.

وی اظهار کرد :  هدف از احداث این سد، مهار و استحصال آب‌های سطحی و اختصاص آن به امر کشاورزی، افزایش کمی تولیدات و توسعه کشاورزی منطقه در قالب استفاده بهینه از منابع آب و خاک، افزایش درآمد مردم منطقه و افزایش ارزش افزوده است و با ظرفیت ۱۵۰ میلیون مترمکعب در بخش صالح آباد شهرستان مهران ایجاد خواهد شد./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار