کد خبر: ۱۰۹۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸ 07 April 2023

مازندران در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی دارای ظرفیت‌های خوبی برای برگزاری انواع جشنواره های محصولات است، تحقق این مهم با هدف رونق کسب و کارها به ویژه در روستاها به گفته کارشناسان نیازمند برنامه ریزی اصولی و تدوین نقشه راه علمی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق آمار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران تاکنون ۴۷ جشنواره کشاورزی و روستایی در این استان به ثبت رسیده که متناوب در فصول مختلف سال در نقاط مختلف این استان برگزار می شود.

بخشی از این جشنواره ها نظیر ازگیل، لوبیا، گل نرگس، گل گاوزبان و فندوق در غرب مازندران برگزار می شود.

نکته مهمی که کارشناسان معتقدند این است، مازندران استان جشنواره ها است اما در فرآیند برگزاری آن ها نقشه راه علمی وجود ندارد به همین علت برگزاری آن ها در اغلب موارد جنبه روتین داشته و نتیجه و خروجی مناسب ندارد.

این جشنواره ها برای اثرگذاری مطلوب در ابعاد مختلف به تاکید کارشناسان باید مدون شده و جدول داشته باشند، در استان مازندران ۲۱ دستگاه اجرایی شاخص می توانند برنامه های پیشنهادی خودشان را در برگزاری علمی آن به استانداری در راس آن استاندار و در شهرستان ها به فرمانداران و بخشداران ارایه بدهند.

صاحبنظران می گویند به خاطر تاثیرگذاری مهم این جشنواره ها در اقتصاد هر منطقه و استان باید برای آن برنامه ریزی علمی کرد و علاوه بر رسانه های هر شهرستان رسانه های کشوری و خارجی را دعوت کرد تا آن اهداف کلان که سرمایه گذاری در بخش های مختلف است محقق شود.

برگزاری جشنواره‌های محصولات کشاورزی و روستایی، ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی هر منطقه ای از استان را به نمایش می‌گذارد که این رویداد اقتصادی را باید نقشه راه علمی عملیاتی کرد تا ماندگار شد.

در مازندران به گفته مسوولان استانداری توانمندی های ۵۰۰ روستای منطقه شناسایی شده که اگر برای هر کدام از آنها بتوانیم نقشه راه علمی رونق و توسعه فراهم بشود به طور قطع راهبرد اشتغالزایی و توسعه اقتصادی هر منطقه محقق می شود. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار