کد خبر: ۱۰۹۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ 04 April 2023

به گزارش تابناک مازندران استاندار مازندران در دیدار با اعضای هیات رییسه دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل اظهار داشت :

 بعد از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان اتفاقات خوبی رخ داده که با قبل انقلاب قابل مقایسه نیست. ما نتوانستیم آنچه که در حوزه بهداشت و درمان بدست آوردیم را برای مردم تبیین کنیم.

 کشور در حال توسعه است ولی علی رغم همه این پیشرفت ها مقام معظم رهبری فرمودند در سال جاری باید تحول بیشتری در دستگاه های اجرایی اتفاق بیفتد. لذا باید سرعت فعالیت ها را افزایش دهیم.

 بهداشت و درمان مسئله مهم کشور است. ما باید وضعیت دسترسی به خدمات این حوزه را منطبق بر سیاست های بالادستی بازسازی کنیم.

 در تبیین مفهوم عدالت اجتماعی بررسی شود که توسعه متعادل و متوازن در همه جای استان اتفاق افتاده است یا خیر، در استان ۳۶۰۰روستا وجود دارد که باید مناطق روستایی را در اجرای عدالت اجتماعی ببینیم و کم و کاستی ها در این مناطق و بویژه مناطق محروم بر طرف شود

 رشد متوازن باعث توسعه کشور می شود.
ضرورت برنامه ریزی منطقه ی صحیح باید اتفاق بیفتد. از رامسر تا گلوگاه در توسعه بهداشت و درمان سهیم باشند

مراجعات به بیمارستان های استان بسیار بیشتر از امکانات بیمارستان هاست.

 توریسم درمانی یکی دیگر از برنامه‌های مهم دانشگاه های استان باشد، با ایجاد دهکده سلامت می توانیم درآمد هنگفت برای استان تولید شود.

بحث جوانی جمعیت در دانشگاه های علوم پزشکی مازندران در الویت اول باشد. نرخ جمعیت در استان مازندران به ۱/۱ رسیده که زنگ خطر استان است، در سال ۱۴۰۱ نباید مرگ مادر باردار داشته باشیم.

 تشکیل کارگروه در استانداری برای بررسی مسایل مهم با الویت بندی و حل مشکلات بهداشتی و درمانی استان از مصوبات این جلسه بوده است.

 توجه به دانشجویان جدی باشد، در خدماتی که به دانشجویان داده می شود تحول ایجاد شود و نیاز های دانشجویان برطرف شود، باید کارها در شأن دانشجویان ما انجام شود.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار