رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که به بهانه فروش سوالات کنکور اقدام به اخاذی از شهروندان شیرازی می‌نمود.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ 04 April 2023

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ امیرحسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا مبنی بر اینکه شخصی از طريق شبکه‌های اجتماعي در قالب فروش سوالات کنکور او را فریب داده و با دادن وعده اخذ رتبه برتر در کنکور با وی ارتباط برقرار کرده و اقدام به جمع آوری تصاویر و اطلاعات شخصی وی نموده است

سرهنگ سلیمانی گفت: متهم با ارسال پیام‌های تهدید آمیز مبنی بر انتشار تصاویر، قصد اخاذی به مبلغ یک میلیارد ریال از شاکی را داشت که این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه، کارشناسان پلیس فتا با بکارگیری روش‌های فنی و شگردهای پلیسی در مدت زمان کوتاهی متهم را شناسایی و با هماهنگی‌های به عمل آمده با مقام محترم قضای در یکی از محلات شیراز دستگیر شد.

این مقام مسئول بیان داشت: متهم در ابتدا منکر هرگونه جرم انتسابی شد اما با هوشیاری کارشناسان این پلیس و بررسی تجهیزات رایانه‌ای ضبط شده از متهم مشخص گردید نامبرده تمامی اطلاعات و تصاویرشخصی شاکیه را جمع آوری و درحافظه جانبی خود مخفی نموده است و وی با دیدن این مستندات لب به سخن گشوده و به بزه ارتکابی خود اعتراف نمود.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در فضای مجازی به افرادی که با شگردهای مختلف قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با شما را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال ننمایید و در صورت برخورد با این افراد از واریز وجه خودداری و موضوع را از طریق شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند تا راهنمایی های لازم را توسط کارشناسان دریافت نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار