کد خبر: ۱۰۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 11 October 2015
نمایشگاه آثار سباستیائو سالگادو و کارگاه دو روزه آموزش عکاسی مسعود زنده روح کرمانی در لاهیجان برگزار می‌شود.

تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نمایشگاه عکس «مزارع نیشکر» سباستیائو سالگادو عکاس شهیر برزیلی روز گذشته 18 مهرماه در محل گالری استاد حسین محجوبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان افتتاح شد.
نمایشگاه آثار سباستیائو سالگادو در لاهیجان افتتاح شد

این نمایشگاه که توسط آژانس عکس ایران و انجمن سینمای جوانان ایران برگزارشده است تا روز جمعه 24 مهرماه در معرض دید عموم قرار خواهد داشت.

گفتنی است این نمایشگاه عکس پیش درآمدی است برای برگزاری یک کارگاه دو روزه عکاسی با محوریت معرفی و بررسی آثار سباستیائو سالگادو که با حضور مسعود زنده روح کرمانی برگزار خواهد شد.

این کارگاه با نمایش فیلم مستندی از زندگی و آثار این عکاس بزرگ آغاز و با برگزاری کارگاه عملی دو روزه ادامه خواهد داشت. این کارگاه با حضور جمع کثیری از عکاسان استان گیلان در روزهای 24 و 25 مهرماه برگزار خواهد شد.

سباستیائو سالگادو متولد هشتم فوریه ۱۹۴۴ برزیل است. او که دکترای اقتصاد دارد در ابتدا یک اقتصاددان بود که در سال ۱۹۷۳ اقتصاد را رها کرده و به عکاسی روی آورد. سالگادو با به تصویر کشیدن وضعیت اسفبار مردمان قاره آفریقا موفق شد توجه جهانی را به این موضوع جلب کند.

در سال ۱۹۹۴ به همراه همسرش Lélia Wanick Salgado انجمن عکاسی آمازوناس را در پاریس راه‌اندازی نمود. او تاکنون توانسته است عکس‌های بیشمار مستندی را از وضعیت زنان و کودکان در آفریقا دریافت کند. سالگادو را می‌توان بزرگ‌ترین عکاس در زمینه عکس کودکان دانست.

وی از طرف بنیاد یونیسف موفق به دریافت جوایز متعددی گردیده است که او را به یکی از بزرگ‌ترین حامیان کودکان در جهان مشهور ساخته است. در اکتبر سال ۲۰۰۷ او در پروژه قهوه توانست عکس‌هایی را که مربوط به صنعت قهوه بوده و از کشورهای برزیل، اتیوپی، گواتمالا و هند گرفته بود در سفارت برزیل در لندن در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهد.

در آثار او می‌توانید عناصر طبیعت و حیات‌وحش را در تعامل با انسان و زندگی‌اش بیابید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار