فرمانده انتظامی استان ایلام؛
فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه طرح همیاران پلیس فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در نسل نوجوان و خانواده ها است گفت : با حضور همیاران پلیس طی 10 سال گذشته آمار تصادفات جاده‌ای ۱۷ هزار نفر کاهش داشته است. 
کد خبر: ۱۰۹۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ 05 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار "دلاور القاصی‌مهر" در رزمایش آماده باش تعطیلات نوروزی در سالن همایش حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بچه‌ها همیشه همیار پلیس بودند و همکاران بنده را همراهی می‌کنند تا امنیت و آرامش در جامعه حکم فرما شود.

 وی افزود : رزمایش آماده‌باش تعطیلات نوروزی با حضور همیاران پلیس است تا بتوانیم نسبت به پارسال نظم و امنیت بهتری حکم فرما شود و با کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در تعطیلات نوروز تعطیلات خاطره انگیزی برای مردم رقم بخورد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تمامی تلاشهای پلیس برای کاهش جرایم و تصادفات نیاز به فرهنگ سازی مناسب دارد، ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته تصادفات فوتی و جاده ای ۲۸ هزار نفر بود که با اجرای طرح همیاران پلیس امسال به ۱۷ هزار نفر کاهش یافته است.

 فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه یکی از مصادیق امربه معروف و نهی از منکر طرح همیار پلیس است که جزء طرح های تاثیرگذار کشور است تصریح کرد : در ۱۰ سال گذشته از ۲۸ هزار نفر تلفات جاده‌ای را به ۱۷ هزار نفر کاهش داده است و این حاصل تلاش دانش آموزانی است که این طرح را به اجرا گذاشته و الان این افراد در جامعه احترام به قوانین و مقررات را علاوه بر خودشان به فرزندانشان نیز انتقال می دهند

وی خاطر نشان کرد : در ایام تعطیلات نوروزی سعی شده است در کنار افسران پلیس راهنمایی و رانندگی، از دانش آموزان به عنوان همیاران پلیس استفاده شود.

سردار القاصی مهر با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح نهادینه کردن فرهنگ احترام به حقوق شهروندی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در دانش آموزان است، یادآور شد: این فرهنگ سازی موجب آشنایی نوجوانان با قوانین و مقررات و احترام متقابل به حقوق دیگران می شود، درواقع خروجی این فرهنگ سازی به حفظ امنیت و آرامش شهروندان در جاده ها منجر می شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به نقش بی بدیل رسانه ها در کاهش تصادفات جاده ای اشاره کرد گفت : فرهنگ سازی و تعامل رسانه های ارتباط جمعی نقش بسیار مهمی در کاهش حوادث رانندگی دارد. /م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار